Onsdagen den 4/3-09

kl. 12.10

Jag har precis kommit in och fått mig lite mat i magen, paste med köttfärssås.. MUMS!
Att äta för Anna...
Jag äter väldigt mycket. Väldigt mycket.
Med tanke på allt jag gör varje dag så går det åt.
Börjar morgonen med frukost, ofta gröt, äppelmos och två grova mackor med mycket pålägg. Berocca med kreatin iblandat. Kreatin äter jag som bränsle för musklerna inför tävling. Alt. till berocca är ett glas apelsin juice.
Sedan är det lunch vid 12 tiden. Ofta rester från gårdagens middag som jag värmer i micron. Sedan två glas mjölk.
Vid 15 tiden är det middag. Sedan vid 18 tiden så dricker jag en gainer shake på 1-2 dl blandat med mjölk eller vatten. Gainer dricker jag för att det innehåller mycket kolhydrater och bidrar till att jag går lättare upp i vikt och fyller på det där lilla extra som jag behöver för att det inte ska tära på min kropp av att jag är igång så mycket.
kl. 20.30 tiden så äter jag kvällsmat. Det jag är sugen på i stort sett!

När jag var på Island tränade jag ingen styrkelyft utan jobbade 12 timmar om dagen i stallet och åt tre gånger om dagen. Ofta ingen frukost, eller frukost var det men det skulle gå snabbt och blev mjölk med flingor... sedan lätt lunch vid 12 och sedan inget förän 20 tiden på kvällen då det var middag.
Jag gick från 73kg till 64kg...
Därför måste jag alltid se till att fylla på ofta under dagen och inte gå hungrig. Detta både för musklerna jag byggt upp men också för att jag ska må bra!
Jag blir tokig och grinig om jag inte kan äta när jag är hungrig!!

Idag kom en ny träningshäst som jag ska rida in!Alltid lika spännande. Men träningen börjar inte förän om 3 dagar. Han måste få chansen att vänja sig vid sin nya omgivning.

I helgen blev det en 5:e plats för Daniel av 15 startande.. Han är inte nöjd. Han var inställd på chanser till guld men det stämde inte för honom och gjorde flera misstag i varje gren.. Men jag tycler han ska va glad för det va en kanon placering med så dåligt resultat.

Classic är fortfarande dålig... Bättre men inte bra... oroar mig och börjar fundera på veterinär. Kanske behöver han några vitaminer för sin sköra kropp...

Nej nu ska jag ut och rida igen. Pappa ska rida Ófeigur och jag Greifi. Kul!
Sedan blir det långritt med mamma, snót, kristall och Casper!
Dagarna då Classic inte kan följa med längre har börjat.. och det gör ont i mitt hjärta men det är för hans bästa. Vi har våra små promenader istället där vi har kul tillsammans, bara han och jag.
Min älskade Classic!

Kommentarer
Postat av: Johanna melin

Hej anna.. Vet inte hur jag ska få tag i dig, men barhöver ett litet tips. Jag och emil har skaffat en schäferhund på 9 månader men vet inte om vi ksa behålla den. Problemet e att han dra som fan när vi e ute. Tänkte om de fanns nåt som vi kunde tänka på? /Johanna melin

2009-03-04 @ 16:29:07
URL: http://melinjohanna.blogspot.com
Postat av: Anna

Hej Johanna!

Har svarat dig på mail!!

2009-03-05 @ 13:47:22
Postat av: Ninni

Hej,

Stefania på Vorsabae ringde mig och de letar efter någon som kan komma och jobba hos dem, tänkte på dig, intresserad?

2009-03-11 @ 16:17:39
URL: http://marklanda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0