Tisdagen den 16/6

kl. 13.00

Mitt internet ligger nere...

Åsknedslag och jag väntar på att telia ska komma ut och fixa det...

Men måste få berätta att Skuggadís har fått en underbar Greifadottír!!!!

Hon är chokladbrun med svart man och svart/ljus svans med två vita strumpor bak och med en svart Greifi fläck på insidan av vänster bak. Sedan lite vitt på frambenen.

Hon ska heta: Grevinnan (på isländska då... vad de nu heter???) Ósk från Funni. Ósk betyder efterlängtad och hon är efterlängtad, dels att hon är efter Greifi och sedan att hon är just en hon!!! =)

Min nyimporterade valack Fákur har gjort sig väl hemmastad och vi skrittar korta rundor om 5-800 meter varje dag och han blir lugnare och tryggare för var gång. Helst vill han bara tölta men jag håller igen honom lite. Han ska tränas långsamt och försiktigt. Han är en så lätt stressad häst så blir det fel får jag backa så många steg. Så det är bättre att bara försöka göra honom trygg och bekväm nu den första tiden.

Vi hörs när jag är tillbaka med internet hemma!

Kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0