Måndagen den 20/7-09 Regn, regn.....regn...

Det regnar å regnar...himlen är grå...

Suck det blir en innedag idag, tur att mina hästar gick långt idag så jag slapp rida i regnet idag. Nått att glädjas åt iaf!!

Det år bli städning och tvättning istället. Sedan åker jag å pappa och möter Daniel på gymet i v-ryd för lite träning.

Imån lastar jag Snót och Kristall för resa till Hinni och träna. Monika ska också med, med sin Gnuffe. Kul, jag har lyckats att få igång henne igen =) Tar faktiskt åt mig den äran!!! Nu är det bara tävlingsstart kvar hihi
Daniel och pappa följer också med samt Monikas pojkvän och pappa med kamera i högsta hugg! Hoppas vädret vill oss väl...

Nej nu ska jag dammsuga lite.

Ha de!

kl. 22.30

Dagen blev fylld av aktiviteter trots regn.

Det blev som sagt städning och sedan träning på gymet.
Efter det blev det seeeen middag. Orkade inte anstränga mig så det blev falukorv med mos. Men trot enkelheten så kan mjölk, krydda och sås göra det riktigt lyxigt samt goda frukost knäckebröd!!

Efter det diskade Daniel och jag och pappa gav oss iväg ut på en ridtur, i regnet, han på cykel med de tre små vargarna och jag med Greifi.
Det var evigheter sedan jag satt på hans rygg men oj oj han är densamme och vi blev ett på mindre än en sekund. Underbara häst. Fan. Nu blir jag bara sådär ledsen igen. Jag vet ju att det håller inte i längden... Han blir sämre igen och då står jag där. Men jag kan inte hålla mig borta från hans rygg och han älskar det verkligen. Glöden kommer till hans ögon och han spänner varende muskel när han tryggt bär iväg mig!
Han har ju varit hos sin fodervärd, och det har hon skött fantastiskt bra. Han ska dit igen efter de varit på semester två veckor. Så glad att hon kan göra honom lycklig och att han gör henne lycklig.

Sedan packade jag bilen och förberedde hästarna. Bakade en kaka, duschade och åt kakan! Smaskigt.

Nu somnar jag, önskar er alla en godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0