Torsdagen den 26/2-09 Solen lyser inte men jag skiner!!

kl. 21.50

Detta har varit en lång vecka med mycket grubblande fram och tillbaka..

Försökt få tag på en person hela veckan och idag gav det resultat. Så imån ska jag på arbets intervju!!! Se vad det kan leda till. Känner mig mycket bättre till mods nu igen.

Idag var jag uppe tidigt. Lyckades komma ur sängen 7.30. Gissa om vovvarna va snopna. Men Classic han ville sova vidare... han har sträckt sig i bakdelen någon stans så han haltar.. Tar honom en evighet att resa på sig och lägga sig. Han bara går eller travar. Stackarn. Det får vara över helgen så får vi se om han kanske behöver träffa farbror doktorn..
Men vila på schemat för honom och endast kiss å bajs promenad.

Och Sam... ha ha det regnar och är snöblask ute så han kröp upp jämte pappa i sängen på mammas kuddar och la sig ned och blängde på mig: Våga bara ropa på mig. Jag tänker INTE komma! (han ogillar (HATAR) blask och regn...)

Då återstod Casper. Pigg och glad som vanligt. Den enda krämpan han har just nu är att han har insett att det är halt ute och att han inte kan hålla samma fart som han brukar och inte tvärnita och vända så snabbt som han vill för då, ja, då ramlar han helt enkelt och det vill han inte... Men det tar ju sååååå lång tid allting och matte och husse de är ju bara föööör långsama.. Hallå våga ta lite risker!!!

Jag red Snót det första, mockade och tog in Skuggis och lillen. Gav dem båda lite pälsvård och krängde på grimman på Otur. Han stod blixt stilla.. värre var det att få av den =) Sedan kom veterinären och gav dem andra sprutan i grund vaccineringen. Sedan är det vila för Snót till på måndag då vi åker till Hinni,

Kristall fick ett pass på ridbanan och han var så mjuk och fin, Pressade han inget utan berömde väl för hans lugnhet och hur han hela tiden var vaken och uppmärksam på mig.
 
Sedan blev det Fenjas tur och hon lekte rodeo idag när vi tränade markarbete... men fick henne till slut lugn och sammarbetsvillig. Imån blir det ridning i skogen för hennes del. Varit mycket träning det senaste så jag tänkte göra något helt annat. Hade Ófeigur haft skor hade jag gett mig ut på en handhäst tur med henne men det är helt enkelt för riskabelt med en obroddad häst på detta underlaget. Förstår inte hur "barfota-året-runt" människorna klarar sig nu, det måste ju vara omöjligt enligt mig, men det kanske finns knep där med....!

Nu ska jag ge mig av till bingen.
Imån blir det tidigt med ridning, börjar kl 7 redan... med fodring halv 7... Gäsp!

I helgen är jag bortrest till Sundsvall och ska hejja fram Daniel på Senior SM. Se om han kan försvara sin guldmedalj från förra året!?!?

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hälsa Daniel att jag håller tummarna för honom!

2009-02-27 @ 16:34:56
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

barfota-året-runt hästarna går riktigt stabilt. Trots underlaget! Det är underbart att känna att de faktiskt kan kontrollera ordentligt hur underlaget är!

2009-02-28 @ 13:43:37
Postat av: Anna svarar om barfota...

Nja.. jag tvivlar på att en barfota häst kan hålla samma tempo som en som har brodd.. men jag tror absolut att islandshästar är bland de bästa hästar att rida barfota trotts underlaget. Men det måste uppstå otroliga spänningar av att behöva stappla runt på detta glattiga underlag och dessutom hålla en ryttare i balans..

Jag personligen skulle aldrig rida barfota under hela året. Någon gång har det hänt men en sko gör allt så mycket lättare och tryggare för både häst och ryttare. Min personliga åsikt!

2009-03-04 @ 12:05:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0