Måndagen den 9/2-09

kl. 23.20

En lång dag och en helg med lite sömn men mycket roligt.

Filmen jag och Daniel såg i lördags kväll var, som väntat, URKASS! Detta var, är och förblir sista gången som jag valde film. Det blir helt enkelt inte bra.

På Söndagen åkte jag till Monika och höll en lektion medan Daniel for iväg till kompisar och mekade med bilar. Grabbkul, kan man kalla det!

Efter lektionen var det styrelsemöte som var givande och trevligt. Ser fram emot Bjarg 2009!

Det blev en sen kväll och jag var inte hemma förän kl. 18.20. Då var det bara att byta till ridkläder tända på ridbanan och vackert sitta upp och rida Kristall och Snót 20 miuter vardera. Är det satsning så är det.
Kristall var mjuk och avslappnad i traven. Seg i tölten och kändes inte alls på hugget så jag slutade och krävde inget. En häst kan ha en dålig dag och då får man vara så öppen i sinnet att man sätter deras hälsa och välmående före allt annat.
Snót däremot sprudlade av energi, men det passet gick också fort för hon va så duktig så jag slutade helt enkelt pga det!

De blev inte ens svettiga så det blev täcke och ut! Härligt!

Idag lät jag Kristall vila men red Snót till flygragan på is vägarna. Med boots och stångbett var det som vi upplevde tiden på isen på Island igen. UNDERBART!!!!! Solen sken, hovarna knastrade mot isen och Snót frustade belåtet och jag log!!!
Snót är en typisk stångbetts häst. Man behöver aldrig ta i henne och jag rider i stort sett alltid med lösa tyglar även utan stångbett. Hon trivs med det. Hon är så viktkänslig så det räcker att jag bara flyttar mig lite i sadeln så justerar vi fart och förhållningar på det sättet istället.

Nu ska jag sova, upp tidigt imån och rida med morgon diset!

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Elin Persson

Vill du ha filmtips?



Vad använder du för stångbett?

2009-02-10 @ 09:24:54
Postat av: Lina

Anna, har du sett denna ridolycka i Reykjavik...?

Otäckt...



http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article4371826.ab

2009-02-10 @ 16:00:37
URL: http://lina.hallberg.blogg.se/
Postat av: Anna svarar Elin

Jag använder två delat stång, med 15 cm skänklar och kedja.



Ja filmtips tar jag gärna emot!!!

2009-02-10 @ 20:43:50
Postat av: Anna svarar Lina

Japp jag har sett den... ont i magen hade jag.

2009-02-10 @ 20:44:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0