Fredagen den 20/2-09

09.40

Vilken härlig morgon!

Daniels alarm ringde klockan 5.30 men vi hann med att dra oss till kvart i för han skulle bara starta maskinen kl 7 idag och sedan åka och besiktiga bilen.

När han åkt matade jag alla djur, mockade, förberedde foder och vattnade.

Sedan tog jag en promenad med hundarna.

Jag går ju väldigt sällan med mina hundar. Antingen springer de med pappa i cykeln eller så är de med mig ute med hästarna flera gånger varje dag och de säger själva stop när det räcker. Sedan aktiverar jag Caspers huvud med diverse små grejor som jag hittar på.

Men just det här med att promenera, Jag går i mitt valda tempo. Hundarna GASAR. Sam i koppel, super duktig, Classic en bit framför, supper duktig och har stenkoll! Sen har vi Casper. Han tror han är ute med hästen eller cykeln och springer i en hiskelig fart. Så den rundan jag gick tar ca 15-20 minuter. Men med Caspers okoncentration gick jag mest fram och tillbaka på ett och samms ställe för att påkalla att JAG VILL HA UPPMÄRKSAMHET, och det utan att gorma och skrika på han. Sedan gömde jag mig ett par gånger också. En av gångerna så letade han i hela 5 minuter (4.39, klockade!! hehe) Sedan höll han sig ganska bra och vi övade på massa kontakt övningar och han fick verkligen tänka idag. Tillslut suckade han och poletten trillade ner!
Envis ska man vara!!!!
1 timma och 10 minuter tog den korta rundan! Men kul var det och nu sover de alla tre gott!

Nu ska jag vila en timma och sedan bär det av till stan och besök i olika butiker med CV i högsta hugg och sedan dagens styrkelyftarpass på JSK!

Ha det gott!

kl. 20.40

Dagen fortsatte med glada toner!

Eller ja... Ibland undrar man vad det finns för folk.

Här springer jag ut från dörren hemma med mina CV i högsta hugg, laddad för att detta ska gå bra idag!!

Går igenom en drös med butiker, affärer och större varuhus. Allt jag bara kunde komma på.

Kommer in på ett ställe, ber att få prata med ansvaig:

- Njaha vad gäller det? (såg väl min pappersbunt och trodde jag var försäljare elr nått...)
- Jag säöker jobb!!
- Nehe du här hittar du inget. Det är ju lågkonjunktur nu, vet du väl. Man får inga jobb så här dags...
- Öhh men kan jag lämna in mitt CV
- Bara slöseri för högen är för stor.
. Men jag har inget att förlora...

Sedan gick jag... Snopen värre var jag. SOm vanligt var jag för snäll.. Skulle ju ha vbett att få prata med ansvarig...

Ett annast ställe...

- Bla bla samma introduktion som förra ställena, hittar ansvarig..

- Njaha du.. sörru ingen id´e här inte, jag har jobbat här i 23 år och är bara deltids anställd. Här hittar du inget. Sök på ..... istället.
- Eh jaha men jag lämnar gärna mitt CV, om det går bra?
- Ja men till ingen nytta.
- Eh jaha men eh tack ändå.
Massor med fula ord ramlade ur mitt huvud.
Satte mig i bilen och tänkte: - ANNA FUNNI JONASSON MER SKIN PÅ NÄSAN!!!

Men sen åkte jag till mina tre favorit ställen och det gick riktigt bra. Kanon trevliga och bemötte mig väl!

Så vi får se.

Sedan gjorde jag haha 1 och ett halvt års bästa i knäböj idag: 177,5 =)=)=)=) inte pers men NÄRA!!!
Nu ska jag mysa med Daniel, film och godis. Traditionell fredags kväll för oss!

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0