Söndagen den 16/8-09

kl. 10,00


Igår var en fartfylld och spännande dag!

Började morgonen med de vanliga rutinerna. Fodra och släppa ut alla djur och sedan ge mig själv lite frukost. Gick en "göra-ifrån-sig-promenad" med hundarna. Sedan bar det av till familjen Strand och kurs för Bjargare.
8 st deltog och jag fick känslan av att alla var nöjda och fick mycket positiv respons. Det glädjer mig och jag hoppas det håller i sig. Känslan att få en ryttare och häst att bli ett ekipage, att få dem att förstå varandra och säga AHA! är minst lika roligt att uppleva själv som att få ge.

På hemvägen stack jag in och handlade lite inför styrelsemötet ikväll. Sedan bar det hemåt för att släppa ut vargarna =) De var helt överlyckliga. Jag hade varit borta sedan halv 9 och klockan slog nu 17.45. Men Daniel lämnade huset kl. 12 så de fick lagom med timmar inlåsta. Men det var bokstavligt talat som att släppa ut en flock vargar. Glada vargar!

Efter pusskalaset fick de mat och jag med. Fodrade hästarna och gosade med Óskadis... eller blir det Ósk. A Skuggadís föl iaf!

Sedan skurade jag golven och städade lite allmänt. Sedan ringde mamma och pappa för vart var de?? Jo de hade åkt kl. 02.30 på natten till Hälsingland för att köpa valp. Collie hane!
Vid 18,45 ringde telefonen: Vi är i jkpg nu ska bara tanka. Ungefär om en halvtimma skulle de vara hemma. Hundarna fick gå ut i hundgården så länge.

Ah alltså den här hunden. Han är så söt. Ser liksom inte riktigt ut som en valp i huvudet. Han har redan den här kloka och vänliga collie blicken. Men bakom den speglar man massor av bus och en riktig tuffing!!!

Vad han ska heta? Ingen aning... han har gått under namnet Fashion Stylist "Simson" men vi är inte riktigt nöjda med Simson. Funderar på Atli.... den lilla guden!

Förslag mottages gärna!!!

Här följer lite bilder...


Mamma Linn! Har vunnit det mesta man kan vinna inom utställning. Så bedårande vacker.
Både mamma och jag älskar Collie mycket. Och det är något speciellt med dem!


Mamma träffar lille Simson.


Simson på sin hemmaplan!


Hemma i väshult!


Trött efter en låååång dag!


Bus med mammas toffel.

Mammas kommentar till att han tog hennes toffel (från hennes fot...):
- Åh nej inte mina tofflor. Tycler så mycket om dem. Du har ju likadana Anna kan han inte få ta dina!?!?

Haha!

Nu ska jag ut år rida en sväng.

I huvudet ringer orden min vän skrivit på sin blogg.
Jag har aldrig varit med om det men jag vet att dagen kommer någon gång. Förberedd kan man aldrig vara men jag får trösta mig med att jag ger mina djur något roligt att leva för varje dag och att de har det på bästa mäjliga sätt.
Å det vet jag att min vän kan tänka också.
Tänker på er ständigt!!

KRAM!

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack snälla, snälla Anna för att du kom över och red tillsammans med mig ikväll. Det kändes så skönt att se styrkan i Tinna & Sól, stå på Lindåsens topp och se ut över vår hembygd, känna vinden i håret och veta att livet går vidare...

2009-08-16 @ 22:36:07
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Lina

Kan inte se mig mätt på er lille Atli! Han är gudomligt söt & vacker! Hälsa Lotta!

2009-08-18 @ 08:49:12
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Maris

Ååh en sån söt hund! Som en liten nallebjörn!

2009-08-18 @ 20:01:35
URL: http://marisochblidur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0