Onsdagen den 8/4-09

kl. 21.40

Varit en lång och rolig dag.

Åkte först och gjorde två trevliga "hembesök"!
Så roligt att få komma tillbaka till ägaren och dennes häst som varit på träning hos mig och se hur det gått för dem. Det första stället så skulle jag rida hästen lite ute. Får frågan om jag vill ha träns på honom? Öhh tänker jag.. Eh jo de vill jag men liksom vad annars?
Tjejen säger lätt: - Nä jag brukar rida i repgrimma!
Snopen värre var jag det!! (jag valde träns..haha)
Bara grejen att man väljer att bara rida i repgrimma sådär. Hästen hade bytt tänder och då varit irriterad på bettet så istället för att strunta i att rida den så tog hon bara en repgrimma... Det gör mig impponerad!

Sedan på nästa ställe så har jag ridit in en häst åt henne men denna gång var det en annan vi skulle titta på. Hon är duktig på att arbeta sina hästar själv och frågade mig mycket och var med och tittade när jag red in hennes första unghäst. Men nu var det dags för henne att själv pröva.
Min uppgift idag var att kolla, lägga in kommentarer och vara en hjälpande hand.
Det var som jag tränat hästen själv, hon hade verkligen lyssnat på mig och det hade gett resultat.
Hon satt upp och jag höll i repet, övade på att svänga lite. Sedan tyckte vi båda att det räckte... Eller ne inte jag då... Vi släppte henne lös och jag satt upp. Först i små volter och sedan i stora och vips så red vi längs fyrkants spåret. Det kröp lite i ryggen på henne men inget att oroa sig för.
OJ va stolt jag blir över henne! sa matte och Anna sa:
- Att detta gick så bra som det gjorde är för att Du varit noggrann i ditt markarbete med henne. Markarbete är A och O!!

Kunde dagen börja bättre?

Väl hemma så var det min träningshäst tur och vi red iväg med honom som handhäst. Sedan tog vi lite middag och efter det så red jag honom en sväng ut. Gick så bra idag. Upptäckte härom veckan att jag gått för fort fram (hoppat över några steg... AJA BAJA) så det var vackert att sitta av och backa några steg. Och det gav resultat för idag gick det kanon. En mjuk och trevlig häst med mycket energi och glädje!

Sedan var det Bjarg arbete och efter det en 1,5 timmas tur med mamma Kristall och Snót. Och med inspiration av första ekipaget jag besökte idag så blev det repgrimma på Kristall men med träns över och extra tygel IFALL!
Väl var väl det för han var kanon kula idg. Men vi red genom snåriga stigar med mycket nedfallna träd, trav på lång tygel och han bestämde tempot. Det blev ju 110km/h ända tills han upptäckte att han knappt stod på bena för att han snubblade så mycket DÅ saktade han ner och bar mig tryggt genom skogen.

Kristall har blivit så mycket mer harmonisk det sista. Längtar tills nästa gång jag ska till banan för jag har en känsla av att det kommer att gå jätte bra!

Nu ska jag äta budapest bakelse! MUMS

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Elin Persson

Tack för besöket!



Det går bra att rida i vanlig lädergrimma också.

http://i19.photobucket.com/albums/b152/em76/LRodi102.jpg

2009-04-09 @ 19:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0