Måndagen den 8/9-08 Längesedan...

kl. 22.00

Ja nu var det ett tag sedan jag bloggade igen...

Det har väl hänt en del sedan sist ska jag väl säga iaf.

Positivt:

- Ny träningshäst
- Nya intresse samtal för ev. träning
- Ska hålla lite lektioner
- Gjorde en kanon comeback i styrkelyft i lördags (Böj: 142.5kg. Bänk: 75kg. Mark: 135kg)
Jag är riktigt nöjd. Jag har ju gjort en hel del mer i mina bästa dagar. Men som 5 kilo lättare och bara tränat i 4 veckor efter 6 månaders uppehåll så är jag och coach pappa och daniel mycket glada och stolta! Nu ska pappa och jag göra ett litet träningsschema till DM i oktober. Bara så man har lite riktlinjer iaf!
- Fyllde 21år i fredags.
- Det går framåt med alla träningshästar
- Greifi är kanon fin
- Kristall vänjer sig mer och mer och jag känner att han hittat sitt HEM!, nu längtar jag efter Snót så har jag en greve, en prins och en prinsessa hemma!

Negativt då...

- Tråkigt tandläkar besök, har inga hål, har jag aldrig haft,,, Andra problem istället.. surt
- För lite att göra på jobbet så jag fick gå hem i fredags morgon. Hoppas det blir bättre om två veckor.
- Fick ¨ka till AF. Jag tycker inte om det stället. Känner mig så utpekad. HA HA hon har inget jobb. Jag är inte den typen som inte vill ha jobb. Många har jag fått känslan av, går till AF varje dag. Ser ut som de anstränger sig. Fast i själva verket vill de inte ha jobb. Jag älskar att jobba och få pengarna att rulla. Jag vill inte gå hemma, vill inte gå till AF.

....men nu har jag nog tid att blogga iaf =)

Idag var jag ute i stallet på eftermiddagen. Red allt utom Greifi, och skuggis å lillen så klart. Mamma red Kristall idag och jag hängde med på Ófeigur. Vi klättrade. Hästarna blev jätte trötta efter bara 10 minuter i backar och snår. Sedan luffsade vi hem på lång tygel. Pappa hade cyklat hem i förväg. Stackarn fick stå nedanför backen och vänta medan vi klättrade, det var ganska mycket mygg om man säger så... Sa han gav upp och jag förstår honom!!

Sedan var det unghästarna och till sist en härlig ridtur med Lina. Red Tinna och hade Sól som handhäst. Alla var trött efter den turen, utom Saga och Tinna... Såklart!!! "Gammel tanten"som Lina brukar säga är = still going strong!!

Nu ska jag läsa lite häst tidningar sedan somna in...
ensam...

usch jag är deprimerad känner jag... lycklig med djuren så klart. Men Daniel fattas i min vardag. Jag vill börja dagen med honom och sluta den med honom... Jag är trött på saknaden nu. Det är han med. Men vi är starka för vi vet vad vi snart får. Men usch vad VÄNTAN är jobbig. Och det går om och om igen... runt runt...

Godnatt!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för era gratulationer!!!!

2008-09-08 @ 22:22:13
Postat av: Lina

Tack för en härlig kvällstur på hästarna! Det får vi göra om!

2008-09-08 @ 22:22:50
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0