Torsdagen den 30/10


kl. 20.45

Ja a ni...!? Vad har hänt sedan senaste gången jag skrev... Hmmm
Tror inte det är något speciellt...

Lite små saker bara...

Jag och Monika genomförde förra lördagen en kanon lyckad skoj tävling i vår islandshäst lokal förening Bjarg. 11 st tävlande, vilket är väldigt många för att vara denna klubb. Vi hoppas nu innerligt att det håller i sig och att fler vill komma på våra aktiviteter för det är ju det man har en klubb till tycker jag, att träffas och ha roligt tillsammans med sina islandshästar och med människor som delar samma tycke som en själv !
(finns kort reportage på: http://bjargislandshastklubb.blogg.se)

Sedan har träningen med Kristall fortlöpt exakt enligt planer och det känns jätte bra. Han hade mycket vilja och motor när han kom och när jag provred honom... Nu har han turbo =P
Jätte roligt att känna en häst så här hur de förändras ju längre de har varit i Sverige. Den enda skillnaden som jag känner var jätte stor mot de andra hästarna som jag har importerat eller träffat från Island är att Kristall var mycket mer bortskämd än övriga. Så det fick jag ta ur honom för en häst är en häst och det trivs de bäst med att vara!
Det värsta jag vet som människor för över till hästar är två saker: När de buffar efter händerna för att få godis, HELA TIDEN och när de dansar runt och är otåliga.

Denna veckan har jag inte haft något jobb på CT för det har varit för lite att göra... Men det gör mig inte jätte mycket för jag har haft en del att stå i denna veckan med mitt företag. Ska ju sparka igång det nästa vecka.
Surt är ju bara att det kommer inga pengar på kontot när man inte är på jobbet. Jag skulle inte välja att vara hemma om man säger så!!

Nä nu ska jag läsa lite i mina anteckningspapper så jag är väl förberedd nästa vecka!

Ha det gott!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0