Onsdagen den 8/10-08

kl. 17.30

Igår blev en konstig dag...

Brukar normalt sova till kl 15 och sedan bara vila 40 minuter innan jag går på. Men hovslagaren skulle komma kl. halv 3 och jag ville hinna rida kristall innan så han ska stå still det yrvädret. Men hovslagaren ringer återbud pga sträckt rygg... suck! SNÄLLA låt det inte bidra till att jan ska minska ned och jag måste byta, IGEN, jag orkar bara inte det känner jag. Den hovslagaren jag har nu är helt suverän. Vi talar samma språk om man uttrycker det så!!

Så hästarna får vänta ända till torsdag nästa vecka pga mina arbetstider. Jag är ju inte ensam att slåss om eftermiddags tiderna! Och jag vill vara med eftersom han håller på att lära mig lite grunder. Ófeigur är offret nu när Viking inte är hemma.

Hehe kom på det när jag hälsade på Viking förra helgen att han har minsann blivit utsatt för det mesta när det gäller att släppas in till hästar och alla gånegr har han varit segrare... Men nu äntligen är det han som får gotta sig med uppmärksamhet och träning, igen! Han är en härlig ponny. Hela hans ansikte lyser av vänlighet samtidigt som det döljer sig en turbo i bakkärran!!

Sedan fortsatte dagen som... hmmm ja den var konstig,. fick ju lägga mig igen vid 18 för att få någon slags ordning i kroppen... lyckades inte riktigt dock..

Red ut på Ófeigur och hade Kristall som handhäst. Jätte bra träning för Kristall att få röra sig fritt och arbeta som han känner är bäst. Jag styr bara gångart och fart. Önskar bara jag hade en fyrhjuling så det kunde gå lite fortare så han fick sträka ut i galopp bättre. Skulle vara häftigt att göra pass läggning utan ryttare.... hmmm tåls att tänka på. Men första han säker trav. Men man måste ju fräsa på lite och låta dem busa.
Fast det är väl inte att rekomendera att rida en så ung häst som jag gör (7år) och ha en ännu yngre (hingst) på 5 år jämte sig. Hehe det busas en del ska ni veta! Men Ófeigur är stabil och vem har väl dött av lite bus??? Kan ju inte alltid träna och vara perfekt.

Handhäst ja... Det är ju något som för mig och många andra islandshästryttare är en vanlig term och inget man reagerar så mycket över. Man kan rida med både 1 och 10 hästar jämte sig.
Men i stallet där Viking står nu är det bara stor hästar och "storhäst" folk. Jag tyckte ju att det kunde vara perfekt att "mamman" som lånar viking red sitt snälla sto på hrm 1.65! och sedan hade viking med sin dotter på, jämte sig...
Det blev en ganska lång paus innan hon svarade:
- Jooo eh kanske man kunde....
Stina min kompis:
- Anna du pratar med oss storhäst ryttare nu... Vi gör inte sånt! SKRATT!!!

Tänk att det kan vara så lika inom en och samma sport men ändå SÅÅÅ OLIKA!

Nu ska jag knyta mig!
Ha det gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0