Tisdagen den 11/11-08

kl. 18.30

Så var jag tillbaka på Crom tjänst igen, Gjorde min "första" natt månd-tisd. Den var HEMSK!!! Jag var sååååå trött. Kl. 12 trodde jag att jag skulle få gå och lägga mig... Men jag vilade 5 minuter på rsten vid halv 2 och 4 så jag klarade det. Hoppas det blir lättare idag bara!
Men det är skönt att vara tillbaka. Tycker inte om att inte jobba. Skänt att vara hemma kan man tycka... Men neee... det är inte det för det rullar inte in några pengar på det viset.... tyvärr...

I Lördags tävlade jag på DM i Styrkelyft. Det gick i Anderstorp så det var nära mig för en gångs skull, annars så behöver man ofta åka åtskilliga mil för att komma till tävlingsplatsen som ofta är i Sthlm området.

Jag gjorde årspers i böj på 147.5 kg vilket jag är mycket nöjd med eftersom jag bommade 140kg två gånger måndagen innan...
Bänken var det som jag trodde skulle gå bäst men som egentligen gick pipp rätt åt skogen... Gick in på 70kg och tryckte det lätt. Höjde till 75 som jag gjort stabilt två ettor på i måndags. Får fel träff ich trycker mot magen istället för rakt/snett/uppåt. SUCK. Sådana missar jag inte känd för att göra.. Brukar va ganska stabil annars..
Tredje försöket gick jag om på 75kg. Tryckte upp det denna gång men hade en sänkning så det blev under känt 2-1...
Arg var bara mitt förnamn.

Marken gick bra till tredje å sista lyftet då jag begärde 142.5 som är en vikt som bör vara rutin för mig. Men jag var över tänd när jag gick in och kom fel i starten och det var kört...
Då var arg inte mitt förnamn ens längre...

Både pappa och jag hade sagt att vi gör ingen upp toppning till denna tävlingen utan vi tränar med målet inställt på Lag SM som går i december och som jag blivit uttagen till. Vi bestämde att ta DM som en rolig grej bara...
Men efter denna tävlingen har jag insett vilken tävlingsmänniska jag är.. Jag kan inte ta en tävling som en rolig grej. Varken jag är i bra form eller inte så sätter jag upp mål, mycket realistiska mål. Klarar jag dem inte så blir jag arg. På mig själv. Ingen anna. Jag är ingen dålig förlorare (vann i och för sig tävlingen... haha) men jag vill inte bara vinna jag vill vinna över mig själv också.
Men pappa och Daniel pratade förstånd med mig och jag insåg att verkligheten är att jag är inte tränad för detta...än.

På kvällen så gick jag och Daniel till ett par kompisar och dit kom även mina vänner: Monika, Ellie, Em och Annika. Vi hade jätte roligt även om vi vandrade runt en stund i centrum innnan vi hitade det utestället som vi ville in på.

Måndag och idag gick åt till träning av hästarna och det går riktigt bra för mig nu och allt flyter, det ska det ju göra det med =)

Nu har jag fyllt stallet med blöta hästar som ska få ligga torrt inatt och torka upp. De var hungriga när de kom in men valde direkt att rulla sig i spånen och sedan ställa sig belåtet i varsitt hörn och sussa! ÅHHH vad jag älskar djur!!!

Nej nu ska jag och tattit vila lite innan jobbet kallar!

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0