Måndagen den 24/11-08 Snöig dag!

Första dagen med Snot hemma! Kändes lite konstigt att se henne i hagan gåendes med de andra... Det stämmer inte riktigt. Men det blir väl vardag för både henne och mig inom kort.

Jag valde att bara släppa henne rakt in till: Skuggadis, Otur, Viking och Ofeigur. Det gick jätte bra. SKuggadis visade vem som var ledare och de andra nosade lite på henne och sedan åt de och ställde sig sedan i klunga och vilade, med Snot tryggt i mitten. Tack för att mina hästar är så underbara och accepterade henne så snabbt.
Och väldigt skönt att Snot är uppvuxen i flock och kan språket!

Sedan rullade resten av dagen med träning av alla unghästar. Gick jätte bra idag och jag älskar varje minut hos hästarna. Härligt väder hade jag med till på köpet; snöyra med ett par minus! Mmmm Vi njöt!!

Kristall börjar blomma ut och gick idag riktigt bra, frågan är om jag inte ställer honom snart och struntar i att hålla på till 2:a advent... Hmm beror lite på hur det fortlöper. Men jag ska försöka klicka så jag ställer i rätt tidpunkt.

Nu ska jag äta kvällsmat och kolla på en film.

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Min egen erfarenhet: Har man börjat tänka tanken att det snart är dax att ställa av hästen för vila är det redan hög tid att göra det!

2008-11-24 @ 20:20:37
Postat av: Anna Jonasson

Av egen erfarenhet så väntar jag alltid för länge... Så jag kanske ska gå på din erfarenhet!! =)



Med mina träningshästar lyckas jag tajma in bra, men med mina egna har jag svårt...



Tack för de orden!!!

2008-11-26 @ 20:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0