Söndagen den 11/5-08 Arbetshelg!

kl. 11.00

Söndag förmiddag och jag har precis varit ute och fodrat. Började klockan nio och brukar vanligtvis vara inne till tio igen.. Men det blev lite försenat för det var ett par lammningar i den lilla hagen ute idag... Två död födda tråkigt nog.. och då vill jag banna mig själv.. För när jag gick ut vid nio så tänkte jag att jag går först till fåren så jag ser om allt e ok.. Men jag gjorde inte detta utan började istället med häst stallarna som jag brukar. Men om jag hade lytt min tanke så kanske jag hade kunnat rädda de två död födda, iaf den som km som nummer två.

Det var så att när jag kom vid ca halv tio då låg mamman ner med fostersäcken (heter det så???) fortfarande fast i sig själv och lammet fortfarande kvar inne.. Dödsorsaken måste varit att den kvävts i säcken, och om jag då hade kommit en 30 minuter tidigare så hade jag säkert kunnat rädda den... Snyft! Men nu ska jag hädan efter ALLTID ta fåren först. Vi hade också på natten fått 3 friska och starka lamm + ett svart lamm som var nummer tre på samma får, detta är dock svagt men vi håller tummarna!

Ólis föräldrar kom igår och vi åt en god middag med hembakad pizza, pommes och cola. På kvällen så satt vi "kvinnor" med ett glas av Amiral med Is.. Mums va gott det va. Óli kallade det för "Kettlinga Vín" vilket gjorde att det var inga män som drack det... Kettling är typ..fjantigt, kvinno sak. Ólis pappa döremot gick rakt emot detta med Kettling och tog sig ett glas! Vi spelade också kort.. och vem vann!!?!?!?! Jo den svenska flickan! Hehhe JAG!!!

Ólis föräldrar, Magnús och Björg hade tagit med sin husvagn och ska stanna ett par dagar här.. Då blir det ÄN godare mat för Björg är kock!!! Mmm å massor av efterrätter!!

Nu ska jag vila en stund för jag har som sagt fodring denna veckan och då behöver jag sova...!

Förresten, Snót, hon är nu ägd av mig och min familj!!! Äntligen är det officiellt! Är så glad. Hon går så himla bra nu och hennes hovar håller på att bli riktigt fina och hon trmpar inte på sig själv lika mycket nu. Skönt.
La henne tre gånger igår i pass och läggningarna sitter fin fint. Nu ska vi bara få upp lite fart på det hela och sen ska vi ha en 7.5:a för pass på visningen. Hoppas ju på 8.a men det har hon inte tillräckligt med fart för. Men ALLT som blir 7 eller över är med storsta belåtenhet från min sida!!

Kram Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0