Lördagen den 1/3-08 Leendet gar inte att sudda bort...

kl. 19.00

TÆVLING!!!!


Var nervös hela fredagen och efter att jag matt illa och inte behallt maten under hela torsdagen sa kænde jag mig ganska orkeslös under arbetstiden pa fredagen.. Men jag ville ju sa gærna tævla sa dærför kænde jag att jag maste jobba, men jag tog det ganska lugnt..

Innan vi akte sa Óli, pa skoj, kommer du inte i A-final sa far du ga hem!!

Sa blev det tævlingsstart.
Jag startade med Snót och Tvinni. Vet inte om jag berættat om Tvinni.. Men han ær 5ar och trænad i 5-6 manader. Varav 2 manader av mig detta aret..
Snót kændes kanon fin och jag var næstan hundra pa en finalplats.. Mitt program med henne va stundtals lite ostabilt men jag var MER æn nöjd för hon var inte sa passig och vi satte traven pa första försöket..

Sedan var det jag och Tvinni.. Innan denna tævling med Tvinni hade jag inga som helst krav pa honom mer æn att han skulle halla sig i schack (kan stundtals vara en anings stirrig).
Væl inne pa banan sa kændes allt över förvæntan.. förutom det enda kravet jag hade pa honom.. HAN HATADE PUBLIKEN.. men Jisses vilken trav han hade, han svævade förbi publiken.. Synd bara att han inte gjorde detsamma pa den publikfria sidan för da hade vi fatt poæng dærefter ocksa!!

Sedan var det dags att se vilka som gatt till final... I högtalarna ropar de upp först B finalen.. ingen Anna med.. Da tænkte jag att det kan inte bli nagot kanske 5.e eller 4.e in i A-finalen.. men inte det heller.. Men sa:
- Pa andra plats in i A-finalen Anna Jonasson och Tvinni frá Sveinsstöðum
VAAAAAA?????
Ska jag rida A-final.. med Tvinni??? de maste mixat ihop hæstarna för det var Snót som kændes bæst..
Men nej jag fick Ynka 3.50 för Snót och mitt program (fattar ingenting, men bedömningssport ær bedömningssport och dömt æt dömt, inget att grina över bara att træna vidare), Tvinni och jag fick 5.0!!!!!!

Innan start i A-finalen far jag tips av Óli och en klapp pa axeln som sa:

- Du vet vad du ska gör, rid och visa att du ær bæst!

Væl in i A-finalen sa gar han kanon fint.. Vi far 5 för: kort tölt, trav. skritt och ökad tölt. Sedan Galoppen, som visades en och en med tanke pa skaderisken med flera pa banan samtidigt (ett normal stort ridhus) Under tiden nær poængen ropades upp sa kænde jag att jag ramlade længre och længre ned och förmodligen lag pa 4 eller 5 plats nu för det hade delats ut 6.5 och 7 och jag endast med 5 rakt igenom ænda till galoppen, da vi skrapar ihop6.5!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jiha! Han flög fram och gjorde fin fina hörnpasseringar!!

Sa prisutdelning...
En förvirrad Anna som inte förstar ett ord vad speakern sæger och han pratar som han vore i nattmössan.
5 platsen gar fram och stæller sig och sedan 4.e platsen.. sedan stannar de andra tva kvar .. och sa jag... jag kænner att det ær tyst och ingen rör sig.. Æh jag ær förmodligen 3.a da sa jag gar fram och stæller mig... Men da ropar den ena tjejen..
- Nej det ær inte du.. Du vann ju..
VAAAAAAAAAA???????
Eh jaha... (de tva tjejerna stod bara kvar för de höll pa att singla slant om vem som fick 2.a och vem som fig 3.e placeringen för de hmnade pa lika poæng...)
Sa med ett leende som inte försvunnit fran mitt ansikte sa red jag stolt fram Tvinni och stællde oss som förstapristagare och tog emot en pokal av guldfærg!!! Jag var sa lycklig. Allt var som i en dimma nær jag stod dær och tog emot pokalen.. Sedan ledde jag och Tvinni stolt ærrvarvet med publikens jubel =) !!!!!!!!!!!!

Sedan var det kram kalas och lyckönskningar av min fan club (Óli, heimir och Elín Ósk(hon höll pa att kvæva mig nær hon kramade mig)) och förstass massor med godis till Tvinni!

Væl hemma sa har Inga Soley malat en fin bild och skrivit fina saker och gratulationer pa min dörr till mitt rum!! Ah vilka goa mænniskor jag bor hos!

Jag slutade pa 5.3 i A-finalen och kan jag vara mer æn nöjd??? NEEEE!!

Óli gratulerade mig och sa:
- Jag ær stolt över dig men som trænare maste jag ju klaga pa nagot.. Du maste træna pa att rida skritten lite bættre. Men annars övertræffade du mig med allt för du red sa noggrant och planerat. Alla gangarts væxlingar var kanon.              ......och Anna.. DU SATT RAK I RYGGEN!!!!

...sa nu har vi en ny prins i stallet.. Tvinni frá Sveinsstöðum

Heimir och Óli fick ingen lyckotræff denna tævling men som Óli sa:

- Now we have one winner and three loosers in the trailer on the way home!!!

efter en stund i stallet med pyssel och ihop plock av alla grejor och inlastning av hæstar sæger jag till Óli:

- Nu behöver jag inte ga hem!!!

Den lyckan jag upplevde den kvællen ær svar att beskriva. Men det kændes inte bara som att jag blev lycklig. Jag fick göra deras familj lycklig genom att visa att de har en duktig tjej som rider och trænar deras hæstar. Att jag æntligen kan fa bevisa att jag kan om jag bara skærper mig.. Att kænna kænslan att jag var bæst.. Inte genom att skryta eller prata om det efterat utan. bara veta att jag har jobbat hart och nu fick jag visa... ATT JAG VAR BÆST!!!

Nu ska jag sætta mig med de andra med lite gott lördags snack och vila.

Kramar Anna

ps. ska arrangera en bild pa mig och Tvinni med pokalen sa att ni far se det lyckliga ekipaget!

Kommentarer
Postat av: Ann

JÄTTESTORT GRATTIS!!!!!!!!!!!
Det är du värd...du kommer gå så långt som du bara vill!

2008-03-01 @ 21:13:57
URL: http://annmagnusson.blogg.se
Postat av: Lina

GRATTIS ANNA!!!!!!

DU ÄR BARA BÄST!!!! JÄTTEBÄST!!!!

DU HAR ALL RÄTT I VÄRLDEN ATT SOMNA MED ETT LEENDE...OCH VAKNA UPP MED SAMMA LEENDE!

2008-03-01 @ 22:05:35
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: victoria ahlgren

snyggt jobbat Anna! Kram victoria

2008-03-01 @ 22:42:43
Postat av: Monika

GRATTIS VÄNNEN!!!
Är så stolt över dig=)
Du är bara bäst och jag saknar dig så!

Men snart ska jag väl ta och komma och hälsa på..=)

Kramar till dig!!

2008-03-02 @ 02:40:57
URL: http://monikastrand.blogg.se
Postat av: Elin Persson

Grattis!!!
från Elin och Ingrid

2008-03-02 @ 09:13:09
Postat av: mickan

Grattis!! Vad du duktig du är!! Jätte stort Grattis igen! Kram Mickan (Monikas kompis..)

2008-03-02 @ 17:52:09
URL: http://melander88.blogg.se
Postat av: Ellie och Tuff

Grattis grattis=)
Kramar från mig och Tuffing

2008-03-02 @ 19:24:54
URL: http://ellieochtuff.blogg.se
Postat av: Anna svarar

OJ vilken respons! Nu ær mitt leende æn större!!
Glad jag blev av att læsa mina kommentarer idag!!
Tack för att ni tror pa mig.
Manga Kramar Anna

2008-03-02 @ 20:37:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0