Fredagen den 14/3-08 Skönt med helg!!

kl. 20.00

Efetr en lang och varm dusch samt en god middag sa ær jag nu helt slut i kroppen. Hade knappt ork att sætta mig framför datorn ikvæll! Jag har hostat næstan hela veckan och hostar fortfarande.. Om det ænda bara ville slæppa.. Men tjejen som bor hær gav mig ett par riktigt goa gammla pop latar sa jag sitter nu och lyssnar och drömmer mig bort.

Tænk va musik kan göra!

Dagen har rullat pa riktigt fint och alla hæstar va enkla och samarbetsvilliga!

Jag red ett av mina trænings ston för Óli (det ær hans sto) han ville jag skulle visa alla gangarter för honom. Det gick först skit. Det var bara traven och galoppen som stæmde riktigt bra. Men vid andra försöket sa bara klaffade allt och hej vad det gick! Jag la henne i pass en gang och det gick kanon. Pass ær ju riktigt kul och jag ær lycklig över att fa möjligheten att læra mig træna det. Stoet ska visas i maj sa jag vill rida för Óli sa mycket som möjligt sa att det inte blir onödiga fel pa vægen!

...pssst jag far verkligen bita mig i læppen för att inte berætta om den glædje jag gömmer i mig!!! Længtar sa tills jag kan berætta för er alla!!!!

Fick en rolig grej som jag ska göra fredagen den 28/3. Det ær en stor show i Blönduós dær alla de nærmast liggande gardarna visar alla sina bæsta hæstar. Jag ska rida ett par har Óli sagt men förmodligen inte Gáski. Men det slutar nog med ca 6 hæstar. SKIT KUL!!!!! Óli ær inte hemma den dagen sa han överlæt det at mig. Sa længe som jag har tid att rida alla. Annars blir det iaf Snót och Dynur för dem bada kan jag ju rida och kænner mig hemma med.
Sedan ska jag och de tre tjejerna pa Þingeyrar inleda programmet med en dressyr tölt med flaggor!! Vi ska træna pa mandag och sedan en dag till. SKIT KUL!!!!!!!!!!!! Hoppas bara inte Dynur ær fjantig med flaggorna.

Nagon som vill berætta för mig hur vædret i Smaland ær??

Ha en kanon helg!

Jag ska æta MASSOR med kakor iman för det ær födelsedags kalas för Óli (han fyllde 29 i onsdags) samt ett hej da party för Elín Ósk som aker till staterna för att arbeta pa söndag. Hon blir borta i tre manader.

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Ann

Nu blir jag verkligen nyfiken...hmm..va kan det vara?? Vad spännande det låter med showen och allt annat som du gör hela dagarna...

2008-03-14 @ 21:30:06
URL: http://annmagnusson.blogg.se
Postat av: victoria ahlgren

Nu började du göra oss riktigt nyfikna....
Vädret här hemma är inge roligt mycket lite sol sedan mest mulet och regn. Runt 2-7 grader. Kram

2008-03-15 @ 08:42:34
Postat av: Anna svarar

Hihi bra att ni ær nyfikna!
Tack för væderleks rapporten Victoria!
Hur gar et för dig och Pjakkur?
Kram

2008-03-15 @ 11:43:04
Postat av: Monika

Åh jag är nyfiken men jag kanske har en liten aning om det...Eller så är jag helt ute och cyklar?! Får vi väl se när du avslöjar det=)
Kramar

2008-03-15 @ 14:17:05
URL: http://monikastrand.blogg.se
Postat av: victoria ahlgren

Hej igen Jo har varit ute idag på Pjakkur han är helt underbar för tillfället vi är i mer harmoni rider honom numera enbart på vanligt bett stången är inte använd på ett halvår. Idag kunde jag ha kort tölt på ett ställe han ALLTID rusar i vild galopp.... Kände mig rätt nöjd med det. simron Bearded collien i stallet har varit och gjort anlagsprov på vallning idag, vi trodde han skulle springa och gömma sig när han fick syn på fåren, men han visade sig ha mycket bra anlag för vallning, så vi får se vad som händer Kram

2008-03-15 @ 15:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0