Torsdagen den 19/6-08

kl. 22.

Tränade 11 hästar sammanlagt och hade en kanon dag, aningens för kallt stundtals. Men om ni bara ser bilderna jag tog så ser det ut som en hög sommar dag, men sen har vi lite vind på det och då blir det brrrrrr kallt!

Men när jag gick till Óli och sa, klockan var 4, Jag är färdig med alla mina hästar nu, då trodde jag att han skulle be mig rida lite av hans pappas hästar i det gammla stallet. Men istället säger han: Du och Heimir kan ta några av mina hästar. Glada Anna dansar iväg och berättar för Heimir. Heimir tog ett sto som ska visas i augusti och jag tog ett annat. MMMMMMMMMMMM va gott jag mådde. Stoet jag red har sånna lätta och mjuka rörelser så det känns som man rider på en sviktande matta. Sedan tog Heimir, Gledi, ett sto som han tränat i vinter av och till. Och jag tog Edall, en valack som jag tränat av och till i vinter. NU var vi båda i drömmarnas dröm. Óli bara skakade på huvudet när jag och Heimir kom tillbaka med ett leende från öra till öra!

Jag somnade gott den kvällen!

Eller aa, först la jag mig en stund på gräsmattan en bit ifrån Óli och Gilsi (brodern hans Óla), de höll på att sätta in köksfönstret (Óli och Inga Sóley håller på att byta fönster, dörrar och målar) Óli bad om ett glas vatten och jag tänkte inte så mycket på det... I alla fall inte tills dessa att jag hade hela glasets innehåll över mig!! 
Det slutade i vatten krig och jag hämnades med att slänga en hel mugg med kallt vatten i nacken och ryggen på honom. Haha!
Men som vanligt ska jag ju alltid bli utsatt för det värsta, och den här gången hamnade jag under kranen som vi har i taket i stallet. Efter det beslöt jag att inte ge igen mer för att förhindra att jag skulle hamna i ute dammen =P

Fredagen:

Fick åter igen rida Edall! LYCKA!
Nu är det bara Snót som måste bli bra för att allt ska kännas riktigt bra för mig.

Lite bilder från torsdag och fredag!

 Detta kanske inte är en jätte vanlig syn som man ser mycket av i Sverige. Men på Island så är handhästridningen väl använd och används fortfarande dagligen!
Här är det Stína (Inga Sóleys mamma) som är ute med sina hästar.
Hon rider med flera ibland och rekordet för henne är nio st + den som hon sitter på. Imponerande!!!!




Efter träning så är det gott att gå ut i lilla rast betes hagen och lägga sig platt på sidan och snarka en stund!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0