Tisdagen den 24/6-08 Irritation!

kl. 21.00


Nu har jag fått nog av detta usla internet. Det har strulat i en vecka nu. Det funkar fint i dem minuter, den tid det tar för mig att sätta in de bilder jag vill ha med i mitt inlägg och sedan loggar det ur och sedan hänger sig min data så jag måste starta om... Så om inte mina inlägg blir så bild rika... aa... när jag kommer hem ska jag lägga ut en sida med massor av bilder från min Islands vistelse och försöka göra någon slags tidslinje... se vad jag kan hitta för idé och tid!


Jag ska i detta inlägget försöka få in Måndagens inlägg där jag berättar om det spännande äventyret. Kommer här:


" Ja det var ju så att jag fick se Island från en helt annan synvinkel än vanligt, nämligen från luften! Ólis pappa äger, tillsammans med en annan kille, ett litet fyrmanna flygplan. Ser ut så här:

"Detta tog oss på en flygtur på ca 1,5 h med stopp i Akureyri.
Jag har nog aldrig i mitt liv sett något så vackert. Och då vet ni ju att Island har för mig redan innan bara häpnat mig och häpnat mig. När slutar det?

Den här naturen som detta folket lever i är helt otrolig. Det är ett slags lugn som vilar över ön.

Om ni har sett "sagan om de två tornen"? När de har kamerna så de "flyger" över hoberna när de vandrar, landskapet, öppet, kupperat, berg, dalar och vatten. Det är så vackert så vackert, DET såg jag idag!"


Tog en del bilder, kvaliten är inte den bästa dock.

Havet och solnedgången i ryggen.



Dalar och vatten.




Magnifikt!



Vackert!



Sagolikt!



...och idag... då red jag för övrigt 15 hästar och vill nu sova! hihi hoppas ni förstår varför!
Förklaring: Huvud och kropp = dödströtta!


Kommentarer
Postat av: Anneli

Helt underbara bilder!

2008-06-25 @ 11:54:50
URL: http://brellir.blogg.se/
Postat av: Lina

Så avundsjuk jag blir... Island är så sagolikt, ofattbart vackert. Så storslaget att det tar andan ur oss smålänningar...

2008-06-25 @ 22:53:15
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0