Måndagen den 9/6-08

kl. 21.50

Idag har jag och mina träningshästar klapprat runt på lätta och glada steg! Jag är ständigt glad och mitt leende går inte att sudda bort från mitt ansikte. Ja det förståss... en si så där fem dagar innan start så kommer jag säkert vara som ett spöke i ansiktet och vandra runt som en stel pinne. Men det är väl kanske förståeligt!? *skratt*

Jag och Snót ska nu träna hårt och målinriktat!

Tänkte försöka göra min blogg lite mer intressant nu... Jag har ju alltid skrivit dagbok till min och Greifis träning men har slarvat otroligt med Snót.. Så nu tänkte jag ha det fram till Landsmót så kan ni läsa om ni vill!

Snót träning:

Lite om hur hon är nu..

Hon är mycket mjuk och fin i sidorna. Hennes sidvärtrörelser behöver bli bättre då hon gärna slarvar med bakbens korsningen. Hon går fint i form i tölten men jag behöver träna mer på igångsättningar och nedtagningar då hon gärna fuskar och kör upp huvudet precis i tempo skillnaden.
I skritten sitter det fint med igång och nedtagningar men inte mellan tempona i tölten.
Nu inför Landsmót så måste jag få mer tempon i hennes gångarter och hon måste se mer kraftfull ut.
Så det kommer bli mycket tempoväxlingar och inget lullande i ett tempo för länge. OCH HON MÅSTE KUNNA GALOPPERA FORTARE UTAN ATT HAMNA I KORSGALOPP!

Idag hade hon vila så det finns inte så mycket att skriva om...

Så jag säger Godnatt för dagen och hoppas på ett fint träningspass med Snót i morgon.. (fast med tanke på den prinsessa hon är så behöver jag inte hoppas....jag vet!!!!! hihi) Ni har nog vid det här laget förstått att jag är MER än stolt över min sessa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0