Torsdagen den 24/1-08

20,20

Ja vi börjar væl med gardagen...
Vi (3 st) red 17 hæstar pa 3.5 h... Tycker jag ær mycket bra och det var inget stress det bara rullade pa otroligt bra och alla hæstar gick kanon. Inget krangel pa 17 hæstar i rad, sla de om ni kan!! Hihi

Sedan blev klockan 14,00 och vi lastade in fyra hæstar som skulle till Reykjavík. Sedan bar det av pa isiga harda vægar.. Men resan gick fin fint.. Læmnade hælstarna och kopplade sedan av trailern för att ga och titta i tva hæst affærer: Hestar o Menn och 66north! Oj oj oj va mycke grejor det fanns dær och det mest otroliga BARA ISLANDSHÆST SAKER!!!! Fanns massor att köpa hehe men det va se men inte röra för min del..

Sedan handlade vi "lite" mat.... Kopplade pa kærran och började sedan plocka upp hæstar som skulle med hem. 4 st nya. Inga unghæstar utan allt va hæstar som folkt börjat rida in men sedan insett att de inte reder ut det sjælva. Och vilken tur för dom att vi finns da! =) Det va jætte roligt att vara i Reykjavík och se alla dessa stall. Jag har bild men den hær sladden vill inte funka utan en speciell skiva och den ska pappa skicka... sa ha talamod bilderna kommer!
     Denna resan slutade klockan 23,45 da vi æntligen svængde in pa gardsplanen med 3 trötta passagerare och 4 spænnda hæstar, pa vad de hamnat..

Idag trænade vi hæstar som vanligt men det var en ovanlig sak som hænde... SOLEN SKEN! Det var inte bara en sol som tittade fram bakom bergen.. den va stor och spred næstan lite værme över mitt ansikte! Ah vad jag njöt.
Töltade Dinur över isen idag, han hade ju lite problem med att över huvudtaget ga pa isen innan... men idag kom dagen D! Jihooo va de gick och han gick sa fint... Med solen i ansiktet vinden som drog i mitt har och slog upp hans man i mitt ansikte sa flög vi fram i full fart över isen. VILKEN KÆNSLA! Sedan hörde jag Óli skrka:
- Jiiiihaaaaaaa och sedan skot han upp en knuten næve i luften..
Jag antar att han menade att det var bra.. Ah det var en sa hærlig stund!! Kænslan att rida pa is ær ngt helt fantastiskt.. det maste göras för att första kænslan.

Sedan var det bara en fortsatt lugn dag... ænda tills inslæppet da tre hæstar bestæmt vægrade a ga dit jag ville... de gick under traden och pös sedan sin væg sa det va bara att kasta sig in i ladan, start fyrhjulingen skrika pa Kolla (som kom med dunder och brak och med en iver i blicken och ett uttryck som sa, jag vet vad som gæller slæpp mig!!!) Sa jag skrek:
- Yooo till henne som betyder att hon ska sticka och söka upp dem och sedan vænda dem mot rætt riktining.
 Sedan fick jag göra mitt bæsta att komma ifatt och sedan kunna skjutsa pa dem sa att de blir lite lagom rædda och sticker hem till tryggheten. Det gick bra denna gang, tack och lov. Pratade med Óli om detta och va ska försöka göra ngt at tradarna sa de inte kan springa under dem mer... En olycka hænder sa lætt.

Förstar allt mer och mer islændska nu, det gar riktigt bra att fa order pa islændska samt vid matbordet eller pa hæstryggen! Pratar gör jag inte æn bara ett fa tal ord och enstaka meningar ibland. Man maste ju vaga prata och vaga sæga fel för att man ska læra sig!

Tack Ann för infon om faret!

Gunilla... roligt att du följer min blogg varje dag jag försöker skriva sa gott jag kan och det blir ju lite som en hæst bok som du sæger för det ær ju det mitt liv handlar om... HÆSTAR!!

Nu ska jag sova! Godnatt

ps. længtar tills jag far in bilderna.. en bild sæger mer æn tusen ord!

KRAMAR










Kommentarer
Postat av: Gunilla Nilsson

Hej Anna!
Ja visst är det kul att rida på is.Hemma här hos mej har jag älven på andra sidan väge och den plogar jag upp och rider på isen det är jättehärligt.I morgon skall Gardur på sin första kurs för Hinni det blir spännande.Gardur skall vara i ridhuset för första gången med mej,hade du Gardur i ridhuset någon gång? Jag tycker det är kul att du trivs och framförallt att du får göra så mycket det blir sror erfarenhet för dej kul
Ha det gott

2008-01-25 @ 09:48:01
Postat av: Anna Jonasson

Hej Gunilla!
Nej jag hade alsrig honom i ridhus.. men det kommer sækert ga jætte bra tror jag! Spænnande att se vad Hinni tycker om honom, du maste berætta för mig vad han sa om honom. Kram Anna fran ovædret pa Island

2008-01-25 @ 13:45:00
Postat av: Anna Jonasson

Hej Lina!
Du far gærna förmedla min blogg address till övriga bjarg medlemmar.
Kram Anna

2008-01-25 @ 13:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0