Tisdagen den 29/1-08

En klok man skrev till mig:

"Om du bara tar det lungt och gör det som du verkligen är duktig på så går det hur bra som
helst,bara njut och ha roligt,ta det för vad det är, en rolig upplevelse på en häst som inte är färdig.Du skall inte sätta press pådig själv utan slappna av och upplev.Det hade varit fint om man hade kunnat vara med."




kl. 22,00

Idag blir det inte sa mycket skrivning för jag ær jætte trött. skulle lagt mig vid halv 9 idag för att sova igen. Men sa kom hovslagaren kl. halv sju och det drog ut pa tiden kan man sæga.. Men jag ville gærna titta för han skor med glödande skor! Han stoppar in dem i en ugn han har med sig och sedan trycker han fast skon och det medför manga fördelar.

Idag vaknade jag ganska pigg och gick ut och matade med Heimir sedan hjælpte jag Óli med faren och sedan drog arbetet igan med unghæstarna. Hann dock bara med en unghæst och sedan for vi till en granngard för att hjælpa till att hæmta in ett par hæstar.
 Denna hagen som hæstarna gick i ligger precis jæmte den "stora vægen" (90 væg med mycket kurvor och otæcka krön vid vissa stællen, bl.a. hær..) Oj tænkte jag undra hur han far hæstarna till sin gard som lag 300 m længre bort pa vægen æn vad grinden var och sedan ytterligare ca 300 m in. Hmmm...?
Jo det gick till sa hær:

                 Vi gick in och særade pa de hæstar vi ville ha och de vi skulle lata va kvar ute. Nær vi fatt de vi ville ha med oss i en samlad grupp da öppnade de grinden och föste ut hæstarna pa den "stora vægen" och sedan kastade vi oss in i bilen och körde efter dem. Ska be att fa tala om att jag satt som ett fragetecken hela den biten och bad till gud att ingen bil skulle komma... Den bönen gick inge vidare för vi fick möte av en stor buss. Passagerarna i den bussen hade iaf ngt roligt att titta pa en stund!!

Men allt gick bra och vi fick tryggt in hæstarna pa garden. PUH!
    Detta ær hæstar som vi ska hjælpa honom att træna. En man med mycket bra hæstar men inte rider sa mycket, sa vad passar væl bættre æn att kalla in Team Sveinsstaðir!?!?

Sedan var det hem och fodra och slænga i sig ngt att æta och sedan jobba ifatt det vi missade pa morgonen. Men att jobba ifatt med levande varelser som jobb ær inte det lættaste! Manga förstar sækert vad jag menar med det!

Nu ska jag knyta mig. Ska ha mer tid att skriva iman, ær bara för trött just nu.

Kram Anna

ps. Jag sag mig sjælv som ganska væltrænad med tanke pa den sport jag utövar utöver hæstarna, men att arbeta kroppsilgt 5 dagar i veckan och mer/mindre æn 10/dag ær nog den bæsta træningen tror jag. Har sadan træningsverk i kroppen sa jag tror inte det ær sant!

Kommentarer
Postat av: Lina

Mycket kloka ord...så sanna!

2008-01-30 @ 07:57:03
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Monika

Håller med!!

2008-01-30 @ 17:06:23
URL: http://monikastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0