Tisdagen den 22/1

18,00

Idag far vi gærster nu pa kvællen men jag ska försöka hinna skriva lite senare ikvæll!

Vad glad jag blev av att læsa min kommentarer idag =) Jætte roligt att ha trogna læsare varje dag, jag skriver sa gott jag kan och jag njuter av att sætta mig vid datorn ett par minuter varje dag. Det blir ju en dagbok som jag förhoppningsvis kan kolla tillbaka i och sedan far ju ni dær ute! Læsa vad som hænder i mitt liv!!

Hörs kanske senare! Kram

Nu ær jag hær igen

Idag blaste det storm pa morgonen till sena eftermiddagen sa det blev ingen utomhus ridning idag..
Det blaste sa mycket att vi va tvugna at binda fast trailern och traktorn i varandra! Och nær vi skulle ga in igen da blaste jag bort sækert 5 meter innan jag fick kontroll över mig igen. Jisse va starka vindar det kommer ibland!
Óli sa till mig igar nær de varnade för storm pa tv'n att iman kommer det inte vara ngn snö kvar, bara is... Ha sa jag det tror jag inte pa för sa mycket snö som det lag pa backen sa tar det minst en vecka!! Men nær jag valnade pa morgonen sa va de ingen snö, bara is... Suck Óli hade rætt...igen...!

Det var en trakig sak idag som hænde... Ett far hade blivit sjukt i förrgar kvæll.. hon bara lag dær och sparkade kunde inte resa sig. æOli beslöt att vænta till idag morgon och se om hon kvicknat till.. Men inte... sa idag sa jag till honom:
- Kan du inte snælla göra ngt at henne för jag klarar inte av och se henne lida...
Jo sa han det ær klart jag ska... Jag visste vad han menade... och PANG. men det var skönt att hon fick sluta lida, Det ær inte dirket sa att man ringer en veterinær för ett far skull hær och nu var det ju "bara" en sa det fick bli sa.. Jætte skumt sag det ut nær hon lag dær pa sidan och benen liksom stel sparkade.. Ann..? Har du ngn gissning..???

Sedan satt jag pa en ny unghæst som kom in i förrgar.. den va lite trænad och kændes lugn och stabil. Halvbror till Dinur, samma pappa.. Kan nog bli jætte fin han... ocksa!!

Sedan pa eftremiddagen lagade vi lite grejor efter stormen.. staket och dörrar och sa.. lite allmænt farmar pyssel. Gav Dinur lite massage och fixade i ordning i fika rummet... Skrotade lite!

Sedan skulle vi ju ha gæster sa jag duschade och sminkade mig lite.. Kænde mig riktigt fræsch för en gangs skull!

Nu ska jag titta pa Islands starkaste man som gar pa tv'n, far ju inte glömma bort att jag har styrkesporten i blodet fortfarande!!

Kram ANna
ps. nu har sladden kommit ska bara komma pa hur jag far in bilderna pa datorn med den... suck







Kommentarer
Postat av: Lina

...och här går vi i Småland och gnäller för lite vind i träden! Jag har också upplevt det...att all snö bara blåst bort över en natt. Men sen brukar man hitta den någon annanstans...tex mot en husvägg eller så.

2008-01-22 @ 22:07:45
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Ann

Hej Anna! Ja, det är svårt att säga...men ibland kan det vara en hjärnsjukdom...om ni reste henne, vad gjorde hon då, sprang åt ett håll, liksom runt och ramlade omkull?? Då kan det varit något som kallas vingelsjukan. Detta kan tyvärr vara smittsamt och fler får kan få det...men det är svårt att säga när man inte har sett fåret, helt rätt att ta bort det!!

2008-01-23 @ 09:14:32
URL: http://annmagnusson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0