Söndagen den 27/1-08

22,15

Idag hade jag tænkt att tillbringa dagen utomhus och bara strosa runt och kanske rida lite... Men vædret sa: Stanna Inne! Sa det gjorde jag ocksa.

Heimir (som hade oturen att ha stallet denna helg) sa att om man stod still pa en is flæck och vinden blaste till kraftigt, da gled man ivæg!
           Och det var en skum sak som hænde... hihi
Heimir hade stællt en ny ensilage bal till forn utanför stallet igar kvæll.. Men i morse nær han kom ut, i mörkret, da var balen borta.. Hmm. Tittade sig om kring men sag ingen bal. Hæmtade vackert en ny bal. Men nær det ljusnade sa sag han balen, den va 50 m længre bort fran far huset. STARK VIND kallar de det. Hmm....? försöker gang pa gang övertyga dem om att detta kallas för STORM... De börjar lyssna pa mig lite.. Men inte fullt ut!

Min blogg address har nu blivit utsatt till Bjargs alla medlemmar och jag hælsar de som valt att læsa den, hjærtligt vælkommna till mitt æventyr hær pa: ISLAND! Blicka gærna tillbaka till mina första dagar hær.. (7/1 -08)

...för övrigt har jag lagat varm mat tva dagr i rad nu, tror att det ær personligt rekord! Borde jag kanske inte sagt för jag brukar alltid tvinga Daniel att laga mat nær vi ær tillsammans, för jag ær sa dalig pa det... =P

Om det inte hænder sa mycket i morgon sa ska jag skriva en spökhistoria för er som gæller garden jag bor pa...
Óli berættade denna historia i bilen da jag för första gangen træffade honom och var pa væg till garden.. Snacka om att jag ville vænda hem igen. Ett par dagar senare sa erkænde han att han angrade sig bittert efter han berættat den för mig. Ifall han kanske hade skræmt mig. Ha ha ha smart kille de dær!! Jag va skit rædd!!

Hall till godo!

Kram Anna




Kommentarer
Postat av: Gunilla Nilsson

Hej Anna!
Jag är nu på väg på jobb till Oslo men jag är åter på torsdag,då har jag nog en heldel att läsa.Gardur gick bra tycker jag helt okomplicerad.Du har jobbad bra med honom,men han tyckte nog att det var jobbigt han var svetti när dagen var slut,men helt underbar häst.Vet ej om jag säljer honom han är jättekul att rida.Tack Anna
Hinni är ju en helt otrolig instruktör synd bara att vi bor så långt från honom,vi vill ju rida en gång i månaden men hans tid räcker inte till vi skal
ju dela honom med många andra som vill rida för honom.Nej nu måste jag åka Hörs på Torsdag

2008-01-28 @ 06:16:53
Postat av: Monika

EH det skulle jag kalla storm!! Om en ensilagebal på nästan 700kg (om dom är lika stora som här??)blåser iväg så är det STORM! Punkt slut=)hehe kram

2008-01-28 @ 07:19:12
URL: http://monikastrand.blogg.se
Postat av: Ann

Hej Anna!
Ja...vad kallar dom storm om inte detta är storm...träffade en islänning hos pappa i helgen och han sa att det kan blåsa upp, 60m/s är inget ovanligt....hmmm han rekommenderade att åka dit i augusti om man skulle åka dit på semester...så han tyckte att Gudrun var ingenting om det skulle vart på island...

2008-01-28 @ 09:09:18
URL: http://annmagnusson.blogg.se
Postat av: Lina

Hej Anna!

Skräm inte Daniel! Hoppas att det inte är kokta fårhuvud och slátur du lärt dig göra till middag!

Slátur? Det gör man på hösten vid lammslakten. Det finns två varianter. Den enda är som blodkorvssmet och den andra typ leverkorvssmet. Sen syr man in det i en lamm-mage och kokar i stor gryta. Äts nykokt med strösocker! Man vänjer sig....

2008-01-28 @ 17:55:59
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Emma

Hej Anna
Har varit inne å läst lite å tittat på alla bilder :) du verkar trivas på ön får lite längtan tillbaka får se om jag hinner me och åka upp i år men njut av tiden och vinden :p

2008-01-28 @ 20:28:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0