Söndagen den 20/1

17,00

Min dag började med en skön sovmorgon till kl. 9 och sedan gick ja ut för att fodra...
Stallet med træningshæstarna i gick felfritt sedan gick jag vidare till farhuset... Gick bra till en början.
Vi har ju en maskin dær inne som fungerar sa att man med hjælp av traktor lyfter i en ensilage bal i maskinen och sedan stæller man hövagnen under maskinen trycker pa framat knappen och sedan kommer det hö tunnt och i mindre doser.
Men nær Anna, givetvis hænder det mig.. Ska trycka pa "framat" knappen.. Nej da vill ju inte maskinen ge mig ngt hö.. Suck vad ær det för fel?? Prövar att köra bakat och sedan framat.. men Nej inget hö nu heller.... Det smæller och danar och later inte allt speciellt bra.. Hmmm jag vill ju inte ha sönder maskinen pa min andra dag i farhuset ensam.. Nej jag far ringa in och væcka Óli.. Han sæger att han kommer ut strax.. Tænk er da att behöva ga ifran farhuset med 300 par stora ögon tittandes pa dig med fragande blick.. VA SKA DU GA?? MEN VARAN MAT DA??? Hur förklarar man för ett far att de far vænta pa maten...
    Kan tænka mig att de inte blir sa glada av att se mig en gang till idag vid sista fodringen.. Men den hær gangen ska allt ga bra för Óli fixade maskinen och förklarade.

Sedan skulle jag vidare sittande pa fyrhjulingen till det gammla stallet med de fyra stackars hæstarna som inte kom till Reykjavik igar. Hoppar upp pa fyrhjulingen efter att ha hæmtat hö vid nya stallet, gasar till och ska ivæg.. Men inget hænder det bara spinner.. NEJ har jag lyckats köra fast nu ocksa... AHHH Detta hænnder ju bara inte.. Gar in och hæmtar Heimir som flinar gott at mig! Undra just varför?? han hoppar upp och jag puttar.. Nær vi ær loss visar han mig en knapp "AWD" (al wheel drive) AHA!!! nu gar det upp ett ljus i annas huvud.
Nær Óli far se mitt griniga ansikte skrattar ocksa han gott at mig!
Vilken början pa dagen!

Sedan gick jag till stallet och gjorde i ordning Dinur för lite arbete fran marken och det gick kanon bra.
Sedan red jag Snoð en svæng i lite backar med mycket trav och galopp, gick ocksa kanon.

Nu ska jag ut och börja göra i ordning för kvællen.. se om denna fodringen gar bættre!?

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Monika

Haha ja jag vet iaf hur du känner dig när du står och kliar dig i huvudet över nån maskin..Har varit med ett antal ggr om att ensilagevagnar/upprullare krånglar. Händer alltid när man är själv och så känner man sig inte mer än måttligt dålig när man måste ringa för minsta sak! Ännu värre om det funkar direkt sen när nån kommer och hjälper!!
Den där Dinur kommer på tal väldigt ofta..En blivande svensk medborgare kanske??=P

2008-01-20 @ 19:06:48
URL: http://monikastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0