Onsdagen den 30/1-08

Det va ngt skumt med blogg.se igar sa jag fick inte ut nagot pa min blogg.. Sætter ut det jag skrev, idag istællet. Som tur var hade jag kopierat hela inlægget innan det började krangla..

kl. 19,50

Idag ringde klockan...och den ringde... o ringde... PANG! En grinig och trött Anna steg motvilligt ur den varma sængen och tog en laaaangsaaam frukost..
Ut i stallet... Tænda lyset... men.. tænda lyset... AH KOM IGEN... tænda lyset... Jahaaa ska jag fodra i mörker.. Neeejj inte en chans... SNÆLLA funka..
 BÖÖÖ
UAHHHHHHHHHHHHHH
Heimir Im gonna kill you!
Och sedan skrattade Heimir och Óli mycket gott at mig resten av denna dagen. Och grinig som jag va... hehe

Trænade pa morgonen de unghæstarna som jag brukar rida. Allt flöt pa bra, vilket jag inte trodde det skulle göra eftersom alltid nær man har daliga dagar sa gar allt snett.. men inte idag, sa ett leende började sprida sig i mitt ansikte... litet leende!!

Efter lunch akte vi och læmnade fyra av vara hæstar i ett annat stall och tog hem fyra nya unghæstar.. Det andra stallet har inga bra træningsplatser för just de unga hæstarna sa vi beslöt att det ær bættre och ta dit ngr av vara ridhæstar som vi kan træna pa vægarna runt den garden och sedan ta hit unghæstarna till vara trænings inhægnader. Men det ær fortfarande 4 st unghæstar som ær kvar dær borta som ska trænas.. varav tva st ær hingstar... De ær RIKTIGT FINA exteriört.. ska bli spænnande att se hur de blir efter traning.. och vet ni vad det bæsta ær?? Att jag ær med och trænar dem!!
Det ær ett sant kanon stælle jag jobbar pa sa jag far nypa mig i armen pa morgonen nær jag börjar jobba...

Vædret... Nja de senaste dagarna sa har det varit vældigt klart och kallt. Inte mycket blast. Ett helt ok væder att jobba och vara i. Solen tittar da och da fram bakom bergstopparna och isen ligger blank och hal pa de flesta vægarna runt omkring garden.
          Imorgon ska det visst blasa in en snöstorm över den norra delen (dær vi bor) sedan ska det bli -20 grader kallt pa lördag.. och + 5 grader pa söndag.. Hmmm vilka væder ombyten det ær... fa se om det verkligen kan vara riktigt att det pa en dag kan ga fran -20 till +5...

Idag skulle vi ha akt och lyssnat pa en förelæsning som handlar om hantering och træning av unghæstar, en lærare fran Hólar som haller i det. Men stormen ska komma in inatt den hade visst redan börjat i vissa delar av landet sa de bestæmde att stælla in..
Nær vi gick in efter kvællsfodringen sa kændes det faktiskt ovanligt lugnt för att vara Island... sa ngt ær nog pa gang.

Ska ju tydligen tævla næsta fredag pa stoet jag tycker sa mycket om, Snoð. Idag red jag henne efter hennes nyskoning igar. Oj oj oj! Vilken hæst. Allt funkade fin fint! Och vet ni vad!? Jag tænkte hela tiden pa att bara ha det roligt.

Nu ska jag faktiskt krypa till sængs för jag har kænnt mig himla konstig de tre senaste dagarna.. Vill inte bli sjuk nu. Vill Ha varendaste dag jag kan hitta hær pa denna garden! Har sa roligt!!

Kram Anna

Ps. Om ni som læser fran mig har ngr fragor till mig, kanske ni vill aka till Island eller undrar om ngt hur vi trænar hæstarna... vad vi fodrar dem med.. ja allt ni bara kan komma pa. Sa kan ni antingen skriva en "kommentar" i min blogg.. eller ocksa maila mig pa: [email protected]
Jag har æven hær fran garden ett par hæstar som ær till salu. Sa vet ni ngn som letar islandshæst fran Island sa far de gærna kontakta mig eller ocksa Óli!









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0