Onsdagen den 16/1

kl. 19,15

Idag var det MASSOR med snö ute och det snöad fran morgon till att fortfarande snöa till nu... Och det ær riktig hærlig puder snö!! Underbart =)
Hæstarna va extra pigga och busiga idag, de ælskar verkligen detta vædret!
Red unghæstarna pa morgonen och de ældre pa kvællen.. sedan avslutade jag hærligt med min bockande væn....
Det gick lite bættre idag.. Men han ær en typisk sadan hæst som kommer ga till slakt om han inte skærper sig under sin fortsatta træning. Tror att han far till September pa sig att visa om han ær en ok ridhæst. Det ær en mycket flott hæst men han har INGEN respekt. Men vi jobbar hart med honom efter Hólar principen.

En hæst som gör stora framsteg ær ett sto vid namn Snóð =Söt. (Hon ær till salu...) Hon gar som en gudinna! Har blivit riktigt mjuk och fin och har luftiga hærligt flygande gang! Hon skulle visats i juni förra aret men hon va lite för taggad sa hon gick över linjen... Men hon ska visas om igen i ar om hon inte sælgs dess för innan!

Sedan red Óli Dinur och jag Eðatll, för att jag skulle fa se Dinur hur han rörde sig och samtidigt fa det förklarat fran Óli varför han svarar som han gör pa olika hjælper och vilken træning som funkar bæst pa honom för att uppna bæsta resultat. Vi va ute i ca 20 minuter och jag lærde mig MASSOR! Sa himla kul, det gar inte en dag utan att jag lær mig ngt.

...sedan avslutades dagen med ett mindre snöbolls krig. Gissa vem som var mest utsatt...?

Imorgon kanske det kommer 10 nya træningshæstar till garden eller om vi aker dit och trænar dem (granngarden) SPÆNNANDE!!

Ytterligare en bild pa det vackra: ISLAND!!


image20

ps. kl. 22,15 islændsk tid... Nu blaser det sa mycket att det ibland rycker tag i fönstrena.. det ær tydligen en snöstorm pa væg in.
Óli ropade ner mig för att be mig titta ut genom fönstret.. Dær ser jag manga hundra snöbollar som vinden sjælv rullat för att det blaser sa mkt. Och stundtals sa blaser det upp snö ænda upp till övervaningens fönster. Snacka om att vinden verkligen far fart hær pa de öppna vidderna!

God Natt

Kommentarer
Postat av: Lina

Låter som om du hamnat i paradiset...ditt paradis!

2008-01-16 @ 22:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0