Mandagen den 28/1-08

kl. 20,00

Idag hade vinden. HRM STORMEN försvunnit och vi hade en solig dag med ca 9 minus. Pigga hæstar efter helg vilan! Det gar ju an att ha pigga inridna hæstar men nær unghæstarna som vi precis börjat rida pa utomhus ær vilda.. da ær det att halla sig i. För Hej va det gar!
Idag fragade Óli om han fick pröva Dinur en svæng. Visst sa jag (han fragar alltid först, æven fast han ær chef.. hmmm??) Sa vi red ut, jag pa ett svart sto som liknar en mini friser, inga-soley pa sitt sto och Óli pa Dinur da. För min del blev det inte sa mycket ridande.. HRM jag tittade mest, pa den mest fantastiska hæst jag nagonsin sett tror jag. Oj va flott han va och sa med den færgen han har med, me fyra vita ben =)
Eftersom jag har trænat honom i drygt tre veckor nu sa var jag lite smatt nervös nær jag tillslut va tvungen att fraga Óli:
- Vad tyckte du?
- Anna!! Han ær mjög mjög Flott!!!! (vet inte om jag stavade det dær rætt men det betyder: Han var mycket mycket fin)
Sedan bad han mig att fortsætta træna honom som jag gjort! Gissa om Anna svævade och fortfarande svævar pa moln!!! Sa otroligt roligt att fa beröm för nagot som man kæmpar sa mycket för att det ska bli bra!

Men vad dagen började med kanske vi ska ta...
Óli fragade mig: Ær Snoð (stoet jag rider, hon ær pa bild med Óli pa ryggen) redo för tævling pa fredag?
- Ehhh tævling... Nja det vet jag inte, svarar jag. Du kanske ska pröva henne först innan du anmæler henne.
- Nej men jag ska inte tævla henne,,,
- Næhæ...? Sa vem ska....??? (ett ljus börjar ga upp i annas hjærna ungefær hær...)
- Det tænkte jag du ska göra!
Hihi jag blev sa glad sa jag hoppade jæmfota och tjöt av glædje! Men smatidigt blev jag vit i ansiktet. Snælla nerver klara trycket!
Det ær bara en lite tævling, men ænda. Ær man tævlingsmænniska sa ær man. men jag ska rida utan krav pa mig sjælv för jag har ju trotts allt inte tævlat sa mycket med hæstar. Ska bli saaaa spænnande!
Jag ska tævla i Tölt med "speed changing" det ær kort tölt pa kortsidorna och ökad tölt pa langsidorna.

Mamma och Pappa! Önskar ni kunde vara hær och se mig tævla. Ær alltid sa tryggt med er nærvaro nær jag ær nervös.
Och Daniel, jag hade velat fa höra dina trygga ord pa fredag, nær du berættar för mig hur duktig du tycker jag ær och att jag kan det hær!
Saknar er!

Kram Anna

ps. spökhistorian far vænta lite!

Kommentarer
Postat av: Lina

På fredag är det jag som håller alla tummar och tår för dig!!!!! Blunda och tänk på mamma, pappa, Daniel och alla andra här hemma som älskar dig så skall det gå jättebra!
Kram!

2008-01-28 @ 21:31:12
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Mia i Dala

Hej,
vad kul att läsa om allt du är med om på Island! Låter som ett toppenställe du har hamnat på! Och vad duktig du är!
MVH
Mia

2008-01-28 @ 21:32:44
Postat av: Ann

Kommer hålla tummar och tår!!! Go girl!! Klart du fixar detta!! Jag vet ju hur duktig du är med hästar....

2008-01-28 @ 21:42:18
URL: http://annmagnusson.blogg.se
Postat av: Monika

Kommer gå som en dans!! Tänk bara att du är helt ensam och strunta i dom som tittar på. Finns bara du å hästen och inte en kotte i närheten!! Kommer gå så bra och du kommer att ha så kul=) Kram och lycka till! Håller alla tummar jag har!!!

2008-01-29 @ 06:57:02
URL: http://monikastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0