Mandagen den 14/1


Kl. 20,45


Idag vaknade jag klockan 7 och det var dags att fodra hæstarna för att sedan bege sig till Hólar med tre hæstar. Ett sto som skulle spatt röntgas och veterinær besigtigas. Sedan tva hæstar som skulle læmnas till en tjej pa skolan...

Tjena vilket stælle... det var ett stort stall med, hör, 200 BOXAR. 200.... Och före jul var det næstan fullt... Och vilka hæstar det stod dær.. Tævlings och avelshæstar værda miljoner! Tittade lite nær de undervisade, och nær ngr red... hade kunnat stanna længe och bara tittat men plikten kallade hemat...


Væl hemma sa hade Heimir fodrat sa vi kunde alla börja rida hæstarna... Nagot senare æn vanligt men det gick smærtfritt idag ocksa! Förutom en rackare som lekte rodeo med mig pa ryggen och Óli i linan. Han saknar respekt och jag kallade honom Drumel vilket alla skrattade gott at.. Haha va roligt det later nær islændskt folk ska prata svenska!! Hihi

Red Dinur pa stora volter idag och han gjorde riktiga framsteg! Var dock för mörkt för fotografier...


Det sægs att ett gott skratt förlænger livet... Mitt liv ær vældigt langt nu, om det stæmmer!!!


Godnatt och ha det gott sa hörs vi iman!


Bless!                  

/Anna

Hær följer lite bilder!



image16

Underbart landskap...




image17

Kolla det ær ju Kolla!
Gardens 4:a ariga tik. Den hær hunden ær riktigt skærpt och duktig med djuren... ær en hæst för langt bort, ja da skickar vi Kolla! Vacker och med jætte fin teckning i ansiktet har hon alltid ett vakande öga pa vad som hænder pa Sveinsstaðir!
Hon fick valpar, tva som klarade sig.....


image18

Enda gangen det gar att fotografera de hær sma liven ær nær de sussar! Den bruna ær tik och jag kallar den för Bella. Den svarta ær Hane och jag kallar honom Rudolf! haha jætte fula namn, jag vet men det bara poppade upp! Ni kan ju rækna med att man ALLTID far ett varmt vælkommnande fran dessa tre nær man kommer till stallet pa morgonen!








Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken bild! Och vilken upplevelse att komma till Hólars stallar! Du blev allt lite sugen på utbildningen, va?

Snart dax att komma hem? Som jag sa innan du åkte så antingen älskar eller hatar man landet. De som inte trivs brukar vara hemma efter två veckor, max 1 månad. Verkar inte som du tillhör dem...

2008-01-14 @ 22:49:38
Postat av: Madde (påCT)

Hej! Det verkar ju som om du har det jätte bra. Hoppas det fortsätter så. Kanske vi ses när du kommer hem!

2008-01-15 @ 12:14:12
Postat av: Anna Jonasson

Hej!
Madde: Jag trivs som fisken i vattnet. Kunde inte blivit bættre kænns de som..
Lina: Jag tillhör inte en av dem.. Hær blir jag kvar tills tiden för mig tar slut! Hólar.. Visst vill jag ga utbildningen, men det ær en ekonomisk fraga för mig för tillfællet. Spraket kænns som att jag kan klara.. Men, aa vi far se vad sverige har att erbjuda nær jag kommer hem!

2008-01-15 @ 19:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0