Bilder Lördagen den 12/1

image12

Detta var en bild som jag tog under flygresan.. Jag hamnade över vingen pa vænster sida av nagon konstig anledning för jag hade bokat pa höger sida och langt bak... Men det var fin fin utsikt hær med!



image13

Fran baksidan sett sa ær detta garden jag bor pa, Sveinsstaðir pa norra Island!
Hær kan ni se, boningshuset længst till höger. Sedan ær det ett garage med diverse, hrm prylar!!
Næsta ær den lilla volten som vi trænar unghæstarna i.
Och till slut ligger stallet længst till vænster.. Stallet har 25 boxar men rymmer ca 35 hæstar.
Framför husen sa ær det en ridbana med tillhörande rundkorall længs med botre kortsidan.
Sedan har vi ju ocksa de underbara bergen som tryggt omsluter hela garden.
image14

Detta ær den mycket omtalade Dinur frá Sveinsstaðir! Hær ær han i stallet efter en ridtur. Jag ska be nagon fotografera mig och honom "in action" för han ær verkligen ngt utöver det vanliga!

image15

De mycket sma svarta prickarna ær hæstar som strövar fritt, inte en gard i sikte, bara hæstar ute i det fria.
Detta maste vara livet för de sma varelserna att væxa upp pa!? Hær stod jag vældigt længe och bara tittade och sög i mig all glædje och frid jag sag! Tænk att det finns sadana hær platser pa jorden....

Jag tror att detta far avsluta dagens bloggande och sa ska jag försöka fa in iaf en bild om dagen för datorn ær litens anings laaaaangsam... hehe

ps. Hær sitter jag förresten med en borste.... Mmmm jag stod en dag och borstade Dinur med en av deras "platskrapor" det gar med andra ord inte att borsta manen... Sa jag sa till Óli att ah vad han skulle kla i att fa en utredd och fluffig man! Han som ska bli værldsmæstare och allt...!
 Óli gick genast ivæg och letade och letade men utan att finna...
Sedan ringde han till sin fru som da va i Reykjavik och bad henne köpa ett par borstar, han fragade vilken færg jag ville ha till dinur.
- Svart med rött borst! Och med guld i kanterna!

Nu sitter jag hær med min borste, svart med rött borst! Och guldet?? Nja det fanns ingen med guld uppepa sa Inga-Soley malade dit lite guld med en guldpenna! Och mycket stolt læmnade Óli över borsten till mig!

Underbara mænniskor... och jag har varit hær i en vecka!?!?!?!?!?!?!

Iman ska jag borsta Dinur længe och væl! ...och va fin han ska bli!

Góða Nótt!

Kommentarer
Postat av: Lina

Åh, så kul att få se hur du bor! Fjällen i bakgrunden är fantastiska! Skratta dig lycklig över din familj!

Nu skall Anna och jag ut och rida i de tama skogarna runt Boda.... Men idag är himlen faktiskt blå och solen kikar fram!

2008-01-13 @ 09:21:18
Postat av: Ann

Oj, vad vackert...som vykort. Lyckliga du!! Börjar smått bli avensjuk på dig (hahaha).

2008-01-13 @ 21:06:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0