Tisdagen den 12/2-08

kl. 19.50

Hej alla!

Idag var en laaang och tröttsam dag. Har inte ens rækningen pa hur manga hæstar jag har trænat idag.

Óli var borta i Akureiyri med Inga Soley och hennes förældrar för att stæda ur nagot hus.. Sa det var jag och Heimir som jobbade ensamna och det betydde extra arbete men ænda minst lika manga hæstar som skulle trænas.

Óli bad mig træna Dinur och Eðall (hans andra tævlingshæst av 3), och visst tackade væl Anna ja till det erbjudandet..
De gick jætte bra idag med alla hæstar och all træning flöt pa bra.

...och sa var det ju hingsten, jag red inte honom igar utan jag "læt" Óli rida honom, det var ju trots allt mandag och han hade vilat i tre dagar. Men det gick jætte bra och Óli red ut honom pa vægen och han va jætte snæll..
Men idag sa var det ju min tur, jag var mækta nervös innan jag kom upp pa ryggen. Red honom inne i stallet dær det var halt och han inte kunde fa fæste för att bocka.. det gick bra sa jag red ut i volten och dær började han bocka hej vilt. Fick stopp pa honom och tænkte, ÆH va fasen.. sa jag styrde honom ut pa vægen och vad hænde da?? Han gick fint som ett lamm och lydde minsta lilla!! Puh nu ær min rædsla över den hæsten borta.

Och kors i taket jag har lagat middag tva nger i rad!! Inte daligt, men det var inte sa værst avancerat. Korv med bröd ena dagen och hamburgare med bröd næsta. Och sallad förstass och lite friterade pommes.

Det ær ju tævlingar næsta helg och jag ska vara med pa den som ær pa is, det ska bli kanon kul. Jag och Snót trænar pa och vi gör framsteg varje træningsdag. Hon ær sa ödmjuk och tacksam att arbeta med. Vi trænade pa kort væxlat med ökat tempo tölt. Sedan gjorde vi manga övergangar skritt, snabbt upp till trav och sedan skritt snabbt upp till tölt. Gjorde ocksa manga galopp fattningar. Hon var sa duktig. Længtar till varje træningspass med henne.

Nu ska jag æta en macka och sedan kila till sængs det ær en ny rolig och spænnande dag i morgon ocksa.

Förresten maste bara beræta att mamma och pappa skickade ett kort, lite tdningar och godis till mig pa alla hjærtans dag.. Pa kortet hade de klistrat fast en tuss av Classics pæls. Jag satte næsan mot det och.. hoppas...hoppas...hoppas... JA, DET LUKTAR CLASSC!!!!

Ha det gott!!

Kramar Anna

Kommentarer
Postat av: Lina

Skratt! Anna, hoppas du en dag lär dig att baka flatkökur och koka hángikjöt istället för pilsur och hambúrgari!

2008-02-12 @ 22:01:36
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0