Onsdagen den 27/2-08

kl. 20.15

Vaknade av en jobbig klocka idag... jag som sov sa gott!
Men ænnu en dag skulle börja och hungriga hæstar stod i stallet, sa det var bara att vackert ta sig ur sængen och ut och fodra.
Men?? Det lyser...
Hemir hade inte kunnat sova sa han hade börjat fodra vid halv 8.. Vilken lyx! Nu kunde jag bara sætta mig ner med en kopp kaffe! (ja ni læste rætt anna har börjat dricka kaffe!!)
Pa Island ær det i stort sett oundvikligt att börja dricka kaffe, ALLA gör det. Men jag dricker inte rent kaffe, jag blandar i choklad pulver och ibland lite græddig capuccino mix! Mmmm sa gott, och vilken start pa morgonen!

Sedan flöt det pa i vanligt tempo.

Hade extra kul med tre av mina unghæstar idag. De har bara travat hittils. Men i torsdags sa bade jag och Óli att nu ær det dags att börja töltsætta dem lite försiktigt. Sa i mandags började jag och det gick bra med alla utom "dessa tre". Först idag lossnade det och det lossnade ordentligt!!
Red i och för sig i nedförssluttningar och med hals rem som hjælp, men vad gör væl det nær hæstarna bara töltade pa som ingenting. Det ær dagar som dessa som man inte vill byta detta jobb mot nagot i værlden.
Att veta att JAG startade att træna denna hæsten fran början. Och nu ær det JAG som töltsætter den! Det ær riktig LYCKA!

Sedan kom den hær tyska tjejen som jag berættade om i förr gar. Hon verkar ok... Jag menar hon har ju inte haft det lætt, och det ær underbart med mænniskor som Inga Soley som vill hjælpa ett barn som detta.
...sa Óli stannade inne fran 3 till 5..
Men det ær ju tævling pa fredag och jag ville ju træna igenom Snót och Tvinni (valacken jag trænar inför försæljning och tævling) pa tævlingsprogrammet sa dærför akte jag och Heimir till Þingeyrar ensamna med fyar hæstar.
Træningen gick kanon. Tvinni har lite prblem med ökad tölt.. eller JAG har PROBLEM med att sitta ordentligt pa hæstan.. Maste komma ihag: Axlar bak (citat fran Elín Ósk: "Make your boobs bigger"), tummar utat, armbagar in och hælar ner.
Snót ær tva olika hæstar nær man rider henne... Först ær hon passig, inget lyft och allmænt trakig.. Men nær man ridit henne i 30 minuter sa ær hon primmadonnan sjælv och helt fantastisk att rida och jag længtar varje gang efter att fa sitta pa hennes rygg!

Tævlingen næsta fredag ær Fyrgang inomhus i ett ridhus med matten 60*40 (tror jag), inte större iaf.
Ska bli jætte kul!

Nu ska jag sticka! hehe sticka en mössa! (maste öva sa jag kan göra en tröja!!)

Ha det gott. Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Lina

Nej Anna, nu är det allt dax att skriva igen! Saknar dina inlägg. Ha en skön helg!

2008-03-01 @ 19:48:34
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0