Onsdagen den 13/2-08

kl. 17.00

Vaknade pigg och glad, av lukten av nybakat bröd. Mmm va gott med varmt alldeles nytt bröd med smör, ost och apricos marmelad.. Satt længe vid frukosten idag ænda tills jag blev pamind av mig sjælv att det ær hungriga hætar och hundar ute!!
Men efter frukosten nær jag borstade tænderna sa hade jag visst vaknat till ordentligt.. för jag kænde att det gjorde otroligt ont i knæet nær jag böjde mig ner.. Va e nu dettatænkte jag. Æh sækert inget allvarligt..

Men vid första hæsten som jag trænade idag sa kænde jag bara en ilning genom knæskalen och ner mot smalbenet, blev helt styv i vænster ben och hade otroligt ont. Nej jag  bara vill inte detta, försökte tænka pa ngt annat och trænade vidare med hæsten.. Men AJ va ont det gör.. Vad har jag gjort?
   Tog hæsten in till stallet och gick sedan in i huset och fragade Inga Soey om hon hade nagot bandage som jag kunde linda runt knæet..
Væl omplastrad gick jag ut igen och det kændes mycket bættre, sadlade en hæst till, satt upp och... Nej det gar bara inte "#$%& vad ont det gör. Sa d blev till att ga till Óli och sæga att jag tyværr inte kunde rida idag men att jag skulle göra lite stall arbete istællet. Men han skickade in mig för att vila hela dagen istællet. Med motiveringen att han tyckte det ær bættre du vilar helt en dag æn att du ær borta i fem.
Sa nu sitter jag hær.... eller aa ligger... TRAKIGT!!!! Och vet ni vad?? Idag ær det kanon fint væder ute.. sa dær hærligt kuligt, utan vind och med en sol som tittat fram bakom bergen hela dagen... och Anna maste vara inne.... USCH!

Följde i och för sig med Inga Soley till affæren och handlade lite.. Köpte Voltaren gel ocksa att smörja pa knæet. Hoppas det hjælper. Ska ju tævla pa lördag och jag maste træna Snót. Nu var ju Óli snæll och tog henne idag, men jag vill kunna rida henne sjælv för annars kommer jag vara æn mer nervös pa tævlingsdagen.

Har inte sa mycket spænnande att skriva om idag sa jag sætter ut li bilder istællet:

Ég og Sunna Margret að leika okkur

image48


Ég á Þorrablótinu

image49


Ég og Björgvin á fjórhjólinu

image50

Skilur þú ? ? ?

Kommentarer
Postat av: Lina

Já Anna min, ég skil! Og þú ert búin að læra islendsku allveg ljómandi vel! Mér hlakka tíl að fara á hestbakk með pig i haust och bara spjalla á fullu! Og kanski eigum við að lesa smá sögu...? Hi hi!
Bless!

2008-02-13 @ 21:47:45
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Monika

EEHHH???=)

2008-02-14 @ 06:49:44
URL: http://monikastrand.blogg.se
Postat av: Anna svarar Monika

"Jag och Sunna Margret leker tillsammans", "Jag pa Þorrablót", "Jag och Björgvin pa fyrhjulingen", "Förstar du ? ? ?" hehe och det lina skrev far du försöka lista ut! Du maste ju træna ifatt nu nær: ég ert búin að læra islendsku!! hehe

2008-02-14 @ 14:04:46
Postat av: Anna svarar Lina

Kul att du förstod min knaggliga islændska.. jag hade lite hjælp..hehe
det ær sa roligt att vara hær för ridningen och allt men det ær ju fantastiskt att fa læra sig ett nytt och sa vackert sprak pa samma gang. Ég ætla að fara út og fara á hestbakki núna! Bless og Sjáumst. ps. klart vi ska babbla islændska och læsa sagor!! hihi

2008-02-14 @ 14:07:19
Postat av: Monika

jo det som stod till bilderna förstod jag nästan lr kunde gissa mig till iaf..men linas va lite värre men ja gissar att det står nåt om ridning iaf..út og fara á hestbakk kunde väl inte missas iofs! mmm jag får ta o försöka hinna plugga lite isländska med för det skulle vara jättekul att kunna!!Kan ju jag också va med och läsa sagor=)

2008-02-14 @ 17:59:30
URL: http://monikastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0