Lördagen den 9/2-08

kl. 15,30

Idag har jag inte gjort mycket alls. Vaknade ett par ganger pa natten av att det stormade vældigt hart.. Nær jag sedan steg upp pa "morgonen" kl. 10.30 sa var det alldeles svart pa rutorna pa ena sidan av huset.
Heimir sa ocksa att det ena fönstret i stallet, det vi Snót hade lyckats blast upp och sedan blast ivæg. Men genius Anna fixade det!!! Hehe

Lyckligtvis sa var det inget mer som hade förstorsts av stormen. Jag var mækta orolig igar nær jag gick till sængs för det riktigt slog i rutorna och dörrarna. det var spöklikt i rummet.

Tog en ridtur pa Dinur och Snót idag. Óli ville att jag skulle træna Dinur "Low and Slow" Men dinur hade andra tankar idag och var inte alls pa humör för "Low and Slow" Men da blev det ænnu mer för Anna att visa att hon minsann kunde bestæmma över honom och fa honom att ga som Óli vill ha honom. Och i slutet av arbetspasset med Diunr sa var jag nöjd och belaten med træningen och hur han skötte sig. Han har en fantastisk förmaga att vilja vara til lags och æven om han inte ær riktigt pa humör sa försöker han alltid att göra sitt bæsta, det ær myckettacksamt att rida hæstar som honom.
Snót och jag tog oss bara en hærlig ridtur bland "the Hills" och trænade inget direkt bara njöt. Och vad vi njöt, vi började med trav och hon svævade fram över marken, sedan lite tölt och sedan skrittade vi uppför en stor kulle som vi högst upp pa toppen stannade och pustade. Det ær inte bare en kulle man kan klættra upp och ned för. Det finns 30-talet "Hills" som vi kan træna hæstarnas muskler pa.
Idag var det sa vackert upp pa den stora kullen, jag hade solen i ansiktet som værmde mig pa vægen upp och vinden som ivrigt drog i mitt har och SNóts langa man. Vi njöt, bade hon och jag. Det ær stunder som dessa som man verkligen undrar om det finns platser som dessa pa jorden, och det gör det, Jag bor pa en av dessa platser och jag njuter varje dag.

Nu ska jag ta mig en s.k. power nap inför kvællens bravader och sedan börja göra mig i ordning. Det ska bli en mycket spænnande kvæll. Vi far se om jag ær trött, annars kanske jag skriver ett par rader innan jag somnar ikvæll. Troligtvis inte...

Hoppas allt ær bra med er och att ni far en rolig lördagkvæll.

Kramar Anna

Kommentarer
Postat av: Mia i Dala

Hej,
kul att läsa din blogg!
Här är det vårväder så idag blev det långritt i fågelkvittret....
MVH
Mia

2008-02-10 @ 15:48:25
Postat av: Lina

Godmorgon Anna...vaken än???? Kul igår? Gick maten att äta? BERÄTTA!

Har framfört din hälsning till Hinni! Berättade att han skickat dig rakt in i ett paradis av uppleveler. Frågade om han läser din blogg? Nej, men jag gav honom adressen. Han avslöjade att han talar med Òli varje vecka och att Òli är mer än nöjd med dig!!!!!! Sträck på dig!

2008-02-10 @ 18:17:40
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0