Måndagen den 22/12-08

kl. 19.00

Nu äntligen sitter jag ner för "första" gången idag... Har varit igång hela dagen.

Började morgonen med en ridtur och sedan åkte jag till Lina för att rida Sól tillsammans med henne och Tinna. Vi red i mjuka sviktande grusbackar med mycket tölt/galopp. JÄTTE nyttigt för Sól, som kämpade tappert ända tills vi stod utanför stallet igen.

Väl hemma väntade stallet på att bli mockat och spånat så det blev min nästa anhalt av sysslor. Så härligt att spåna upp, soppa golvet och känna doften av "fräscht" stall utan piss lukt. Pyntade fönstret i stora gången med en liten gran, hus och tomtar med massor av paket. Lite julstämning vill jag allt ha i stallet. Utanför nya stallets ingång hänger en slinga med färgade lampor, de lyser fint i "vinter" mörkret.

Sedan väntade en trave med julklappar som skulle slås in och jag satt säkert med det i 2 timmar....

Åt en god middag och begav mig sedan upp för att få ordning på mitt bombnedslag till rum. Tog också ca 2 timmar. Men så var ju klockan bara 18.
- Hehe Där ligger ju en skitgris!!

Casper åkte i duschen och fick sitt julbad.

Imån ska jag klippa Classic och bada honom. Sam få bara ett bad för han är redan så fint klippt för 2 veckor sedan.

Fick också ett trevligt samtal från Pia som fött upp Classic och Sam. Roligt att höra från henne. Va riktigt längesedan vi hördes eller sågs. Funderar på att ta pudlarna och Casper med till henne någon dag snart. Kul för henne att få se dem nu när de är äldre men fortfarande så välmående och friska!

Lyssnar på lite låtar på YouTube. Klistrar in en länk därifrån om någon vill lyssna på ett helt fantastiskt soundtrack från filmen: The Last of The Mohicans. (låt det bara spela i bakgrunden medan du pysslar med något annat!)

http://www.youtube.com/watch?v=ygNuRpwZqRU   (bildspelet till är underbart!)

Lägger in en till... denna är lite "tyngre" man måste nog gilla denna typen av musik för att ens få fram en känsla. Jag ryser från knopp till fot!

http://www.youtube.com/watch?v=3G6UHQJx3Us&feature=related

Haha inatt hade jag fuffens för mig....

Daniel vaknade klockan 4 ca och gick på toa. Sedan la han sig med armen om mig och jag gosade in mig som vanligt och somnade tryggt. Men efter en kvart reser jag mig hastigt upp, kravlar mig ur sängen och över Daniel.
Daniel frågar:
- Ska du på toa älskling?
- Nej, kommer ett yrande svar från mig.

Jag rusar mot fönstret slår upp rullgardinen och ställer mig och kikar ut.
Drar sedan ner gardinen igen och springer in i sängen och kravlar mig in innanför Daniel igen. Somnar hårt.
Varpå Daniel frågar:
- Älskling, vad gjorde du?? Hallå Älskling? SOver du?

Anna svarar inte...
När klockan ringer säger Daniel:
Du gick i sömnen inatt!

Mig veterligen är detta första gången det händer. Men jag vet vad jag gjorde uppe. Jag skulle kolla om stallet brann.
Vi har ju satt upp julbelysning ovanför stalldörren och Greifi och Kristall stod inne inatt. Jag drömde inatt att julbelysnig någon annanstans började brinna. SÅ antagligen skulle jag upp och kolla stallet....

Det händer mig ofta att jag vaknar av att det stampar i stallet (trägolv) och då måste jag ur sängen och kolla så allt ser ok ut. Lite äckligt men jag kan ABSOLUT INTE somna om förän jag gjort säkert för mig själv att det INTE är något fel ute.

Nu ska jag fika lite och titta på tv. Klockan 20 är det mannen som talar med hundar och det SKA jag hinna se idag!

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Lina

Önskar dig en riktigt skön julhelg! Och tack för julklappen! Vad gullig du är!

2008-12-23 @ 22:17:27
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0