Tisdagen den 9/12-08

kl. 13.50

Om 1 timma går tåget till stan och jag ska träffa Daniel för att hjälpa honom att julhandla... Vad nu jag kan vara för hjälp, vet knappt själv ut eller in när det gäller jul. Hittar liksom ingen stämmning. Brukar älska julen, men nu känns det som att jag skulle lika väl kunna jobba på julafton utan att känna någon förlust.

Har allt skrivet på en lapp vad som ska handlas.

Längtar till dem 21/12. Då har jag och Daniel tillbringat 4 år tillsammans och vi ska gå till den restaurang som vi åt på innan vi förlovade oss på kvällen. Ska bli så gott. Inte dyrt (Daniel bjuder...hihi) och man blir faktiskt mätt. Första fin restaurangen jag äter på som man betalar och efteråt känner sig mätt och belåten, på.

Alla mina tre hundar är piggare och gladare än någonsin nu. De sover hårt på nätterna och de känner ingen oro. Känner mig nöjd över att kunna göra dem belåtna. Har den senaste tiden varit förföljd av bilder och reportage, gällande hur hundar faktiskt behandlas runt om i Sverige och inte minst sagt världen. Jag mår illa, får gå för mig själv en stund, gråta en skvätt av ilska och hjälplöshet över att inte kunna göra något. Visst kan jag göra... men mina pengar räcker till de djur jag har och de ska jag ta hand om först, jag har inget överflöd, även om jag önskar.

Fråga som ofta ställs:

"- Vad skulle du göra om du vann pengar?"

- Jag skulle göra mig och min familj skuldfria. Sedan skulle jag resa till organisationer som hjälper övergivna, misshandlade djur och köpa in tillbehörigheter för att de ska klara sig bättre för en tid.

Vi människor borde snart förstå att vi är inte de enda som lever på denna planet.

Uppmaning som jag fick och vill föra vidare... Ser du någon som misshandlar eller plågar sitt djur. Ingrip. Polisanmäl. Filma, skaffa bevis. POLISANMÄL. Kan krävas flera gånger.

EN KAN INTE GÖRA ALLT MEN MÅNGA KAN GÖRA MYCKET!!!!!!!!

Nu ska jag få något i magen!

Kram Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0