Fredagen den 5/12-08

kl. 07.00

Sitter och väntar på att det ska ljusna så jag kan börja träna hästarna. Men just nu är det ett riktigt tråkigt jobb... Varken jag eller hästarna har motivation till att prestera nu när det är sååååå slaskigt ute. Det blir bara klampar under fötterna vart man än vänder sig. Sulor är inte att tänka på eftersom jag ställer om en vecka.

Igår var en dag med en känsla som jag sent ska glömma...

Trodde inte jag skulle uppleva den känslan igen. Gjorde det första gången när jag red Gáski (Ólis häst). Men igår gjorde jag det igen, på Kristall.

Under de senaste dagarna har något hänt med honom... Han liksom dansade igår.
Han brukar alltid vara lite spänd och vill ALLTID röra sig så fort det bara går i varje gångart. Men igår... Hade perfekt uppvärmning med växelvis skritt-trav-galopp. Sedan kom tölten... Kort först sedan kändes han så mjuk så jag vågade öka och öka och ÖKA. Det gick fort i skogen och han bara dansade. Med mjuka och sviktande steg. Helt fantastiskt. Ett leende spreds och jag saktade av och red hem...

Kan inte förklara känslan. Han blev liksom lös i manken, precis där jag har händerna. Det liksom blev som deg... Han var AVSLAPPNAD =)

Så nu har jag en vecka planerad till för honom och sedan vila..

Idag: Springa jämte Ófeigur i TRAV
Lördag: Vila
Söndag: Klättra/långtur
Måndag: Vila
Tisdag: Skritt ocg samlingsarbete på banan
Onsdag: Luffs (ut och skritta i skogen, lite trav, helt kravlöst)
Torsdag: På mjuka grusvägar i blandat tempo och gångarter
Fredag: KRISTALL GÅR PÅ VINTER VILA I CA 4 VECKOR!!

Ófeigur har också skött sin träningsperiod exemplariskt och han utvecklas mer och mer till en riktigt fin och trevlig ridhäst. Han är min allt-i-allo och han går fron klarhet till klarhet, jag behöver honom!
Han drar jag av skorna på fredag och får vila till mitten av Januari med lite ut i skogen kul under tiden.

Greifi får också av sig skorna men kommer fortsätta att ridas varannan dag pga sina lungor och deras kapacitet.

Både Snót och Kristall ska skos om för att deras hovar ska fortsätta att växa uppåt inför visning. Men Snót förblir orörd tills Januari.

Vikings skor åker också av...

Ja... det blir lungt i väshult efter fredag!

Idag har jag mitt sista tunga knäböj och bänkpass inför Lag SM finalen lördagen den 13/12. Går riktigt bra för mig nu igen =) Börjar komma tillbaka till min gamla form!! Väger mycket nu igen. SÅ gött att gå upp i vikt. Hatar att vara spinkig som jag blir så fort jag slutar med Styrkelyft. Tycker inte det spelar någon roll vad jag stoppar i mig så kommer det inget på min kropp om jag inte utövar styrkelyft. Men

Nu ska jag ut... måste ju ljusna snart tycker jag!

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Monika

Åh va härligt! SÅna tillfällen vill man att tiden ska stå still så att man kan ha kvar känslan i en evighet! Man blir så lycklig! Glad för din skull att du fått din häst som du förtjänar och hoppas att han håller sig borta från skador mm! Håller tummarna för dig den 13:e och hoppas du inte är allt för trött på kvällen så att man får träffa dig=) Kramar min vän!

2008-12-06 @ 14:09:31
Postat av: Lina

Låter helt magiskt!



Hur gick det med Sól idag?

2008-12-07 @ 18:20:57
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0