Söndagen den 31/8-08 Sov dag!

kl. 22.30

Ja trött blir man och det var jag idag...TRÖTT

Brukar sova länge från lör till sön. Brukar sova från 23 tiden till 12 tiden. Med en kort uppstigning klockan 7 för att fixa djuren och kolla så allt är ok efter natten. Sedan äter jag och går och lägger mig igen. Men idag sov jag och sov och sov. Vaknade inte ens av gräsklipparen som mamma hade igång i mer än en timma... Inte ens av de tre fklugor jag hade i mitt rum och inte ens av Classic som säkert gjort tappra försök att få mig att gå upp. Och jag sov och sov.. Ända tills pappa kom upp... klockan...hrm 14.30 och frågade... ska du inte gå upp snart?

Oj då... men jag gissar att jag behövde det för jag sov som sagt som en stock!

Sedan drog dagen ig¨ng även för mig och jag hann med mycke!
Tränade fyra hästar, tränade hundarna, städade i stallet, mockade hagar, bytte vatten, tvättade två maskiner, diskade och plockade i ordning på mitt rum. Klockan hann bli halv tio innan jag till sist ställde mig i duschen och sedan gjorde kvällsmat och fick sätta mig ned!

Min Classic.... Ja han är min vän så sant som det är sagt!

När jag sover....
Ligger Classic en stund i sängen, tills jag somnat, sedan lägger han sig på sin filt i hörnet..

När jag sover länge...
Äter han frukost med de andra som pappa gör... springer sedan upp till mig och ger mig matpussar...urk! Sedan får pappa skrika på han igen så han går ner och kissar... Sedan springer han upp till mig igen och ger mig kyliga ute pussar. Sedan ligger han, inte sovande, bara väntade på mattan nedanför min säng. Han vänta och väntar..

När jag sover fööööör länge...
Sätter sig Classic ned vid mitt huvud och stirrar...stirrar tills jag tröttnar och stiger upp!

Sedan följer han mig hela dagen... vad jag än tar mig för... (förutom att springa med när jag tränar unghästar, han vet att det är inget roligt för vi stannar så mycket och rider så kort.... annat är det när jag rider greven!!!!)
Då är gammel hunden på 10 år inte gammal längre!!! HAN ÄLSKAR SKOGEN!
Ett tag fick jag dra ned på hans spring... men nu går det inte att hålla igen han mer. Han vill. Och jag resonerar så att han har ett liv som han vill leva: Han vill vara mig till lags och han vill ha sina älskade skogs turer med greven. Han älskar dem. Vill han då vara med mig så gärna och såringa i skogen så gärna. Då tänker inte jag vara den som tar det ifrån honom. Hellre en lycklig hund än en som blir inlåst för att jag på det sättet tror han lever längre. Han får vara med tills han själv backar ur och det vet jag att han gör för så förståndig är han!

Nu ska jag sova!

ha det gott!
Kram

Kommentarer
Postat av: Victoria

Ville bara säga grattis på födelsedagen!

2008-09-05 @ 17:09:15
Postat av: Lina & Sól

Grattis Anna! Hoppas din födelsedagshelg blir härlig!

2008-09-06 @ 14:14:36
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0