Söndagen den 17/8-08

kl. 20.45

Idag har Rodi åkt hem till sin(a) matte(ar) och kompis i hagen. Jag har gjort mitt arbete för denna gången och det är faktiskt lite sorgligt när en häst åker så.. Man får ju ändå en relation till hästen i fråga som är på träning hos mig.
Men det kommer nya hästar och de löser ju av varandra så att säga!

Helgen började på fredag med ett tufft träningspass på JSK och sedan hem för att äta middag med daniel som skulle stanna över helgen. Sedan somnade jag och sov.... 14 timmar. Men jag kan säga att jag behövde det för jag var helt slut och hjärnan fungerade inte.

Lördag gick åt till träning av hästar och sedan lite godis och film mys med daniel på kvällen.
Höjdpunkten var när jag för första gången satt på Kristall hemma i Sverige och detta hände just idag.
Mamma red Greven och jag luffsade efter på Kristall på lös tygel. Frestande att tölta men jag höll band på mig och vi skrittade bara med lite trav på skogsstigen. Underbara häst.
Fast när vi kom till flygrakan så stannade vi och pausade för Kristalls del och jag satt upp och red min älskade Greifi. Han är så härlig. Vi red piaff, samlad tölt på lös tygel och tempoväxling i trav.
Gode gud vilken dröm jag lever i. Under en ridtur, hemma, med mamma och pappa och våra tre underara hundar så rider jag mina två fantastiska hingstar och de är ägda av oss.
Jag säger som Lina:
En bra häst för mig är kanske inte en bra häst för dig!
Men jag har hittat mina två prinsar och snart kommer min landsmót sessa hem!
Jag är den lyckligaste tjejen i världen.

Och nu ska jag kila i säng och krama om min pojkvän som har varit helt fantastisk idag och hjälpt mig massor. Inte det minsta hästintreserad men ändå så hjälpsam.
Jag blir mer och mer kär i honom ju mer vi umgås! Det är verkligen han och jag för Alltid!

Idag tog jag en härlig tur med Lina och hennes tre hästar, varav Sól den ena som jag tränar. Det blev jag på Tinna och Sól som handhäst och Lina på sin Saga. Alla hästar är ju Linas men Saga det ÄR LINAS!!!!
Det var lätt luft ute och hästarna var som vanligt pigga och ivriga i steget och vi kunde inte hitta kort tempo i någon gångart. Jo möjligtvis skritten efter en rush galopp. hehe
Men vi är noga med att skritta igång och skritta av. För då får de banne mig skritta, även om det inte är så populärt så måste de!

Godnatt kram på er!

Kommentarer
Postat av: Lina

Tack för dagens ridtur! Lika kul för mej! Kort tempo? Jo, de KAN faktiskt det också men då bör man helst rida ensam! Har mejlat dej, önskar svar!

2008-08-17 @ 22:15:33
URL: http://linahallberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0