Onsdagen den 20/8-08 Djur djur, älskade Djur!

Kl. 19.10

Tisdag morgon bestämde jag mig för att ändra mina sovtider och istället sova längre direkt och bara vila en timma innan jag går på, på kvällen.
Så nu sover jag 07.00-14.30(15.00 ibland) sedan ägnar jag mig åt hästar och hundar och en liten stund till datorn om det blir tid över. Oftast inte eftersom jag har och har alltid haft väldigt svårt att på arbetsdagar slita mig från att vara ute med djuren. På något sätt tar man till vara på den tiden extra mycket under arbets veckan.
   Ja, och sedan vilar jag från 19.30-20.30, brukar hinna med och läsa lite häst focus som jag fått av Lina varvat med min Benni Líndal bok - Harmony. Köpte denna bok på Landsmót och fick den signerad av Benni. Ett köp jag INTE ångrar då jag har hans två dvd - Inridning och Träning! Boken kompleterar så bra. Jag är överlycklig att han till slut bestämde sig för att skriva den!!

Idag red jag Paeja för andra gången själv i paddocken. Hon har varit ganska spänd och är det fortfarande, men i vissa lägen är linan inte bra, den gör det hela värre. Ibland är det bättre att släppa och reda ut situationerna helt själv från ryggen. Och det bestämde jag mig för att göra med henne. Och jag fick positiv respons och vi rider nu hyffsat avslappnat från paejas sida, runt på ridbanan. I morgon kommer matte Tinna och tittar.

Sól har utvecklats otroligt de senaste 5 gångerna så också idag då jag kunde rida samlade tölt igångsättningar på henne inne i paddocken! Sedan red jag henne en sväng på vägen och töltade på bort vägen för att sedan trava avslappnat hem.. Men när jag ska länga tygeln och lägger handen mot henne framför sadeln och reser mig lätt från ryggen för att be om trav.... Nej då säger Sól:
- Jag tycker det är mycket bättre att tölta!!!!
Fundersam Anna sätter sig ned i sadeln och aaa.... vi töltade på hem...

Nu ska jag ta och vila en stund som sagt!

Hörs i morgon... kanske...får jag väl säga ;)


Kommentarer
Postat av: Lina

Synd, men bilderna på dig och Sól blev inte så bra som jag hoppats. Det är inte lätt att med min enkla kamera fånga benrörelsen i rätt ögonblick.



Tack Anna, för det arbete du lägger ner på Sól! Nu har ni en månad kvar innan skorna dras av och hon får en välbehövlig vila.

2008-08-21 @ 09:42:16
URL: http://linahallberg.blogg.se/
Postat av: Svarar Lina

Härligt att du är tacksam! Jag gör ju bara mitt jobb. Och jag trivs riktigt bra med Sól. Bilderna blev jätte fina tycker jag!

Nummer 6 och 7 är så fina!

2008-08-21 @ 18:32:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0