Måndagen den 18/8-08

kl. 16.30

Har precis kollat på lag finalen i häst hoppning. Sverige red inge bra alls men däremot norge dro till på stor slam och kom 3:a! Grattis till grannarna!!!!
När man sitter och tittar på en sån tävling med alla de bästa då ser man verkligen skillnaden mellan skicklighet och "bara" en bra häst som ställer upp i alla lägen. Jisses vad de kan rida ryttarna. Helt otroligt. Men fy vilka hemska saker de stoppar in i munnen på hästarna. Så sitter kommentatorerna och säger att hästarna gapar mycket... Det tror fan de gapar, med så mycket skrot som de fått in i munnen på häst stackarn så kan han väl inte ha munnen stängd.

Det stör mig så att folk alltid ska göra det skarpare och skarpare för att få "bättre" resultat. Varför inte göra det mildare och mildare istället och ha tålamod.

Men till slut så kom det in en som red på ponny hackamore (bettlöst med korta byglar) då apploderade jag. Då visar man sin skicklighet som ryttare!

Idag har jag annars ridit Greven. Testade passen idag.. Den finns där helt klart. Nu gäller det bara att komma på hur mycket som finns och om det går att ta fram så pass starkt så jag kan använda mig av det. För håll i hatten men han är helt symptom fri nu i lungorna. Om det är tillfälligt det vet jag efter vintern då det har varit hans tuffa period. Nu är det rehabilitering och långsiktig träning som gäller. Jag har ett mål med min prins som jag så gärna vill uppnå och det känns som att det är närmare nu än det har varit de senaste tränings sässongerna. Den som lever får se!
Han sprattlade dock av sig skon i en av läggningarna...suck, Tror det är pga orutin från min sida. Jag vet hur en läggning går till men jag vet bara på pappret hur man gör.. Jag har gjort det alldeles för få gånger för att veta skillnader från häst till häst. Men här kommer ju Kristall in som har passen i grunden och kan läggningarna. Men det dröjer länge innan jag rider pass på honom men jag längtar...!

Sedan stack jag iväg och tränade styrkelyft. Idag var det rygg och baksida på programmet. Var riktigt stabil och säker i marken nu. Mark har varit min svagaste gren ända sedan jag började och jag har fått kämpa hårt för att ens kunna dra 140kg. När jag var som bäst drog jag tränings lyft på 157.5 kg med utrustning men sedan var det stopp med STORT S. Kanske har min lååånga vila gjort kroppen starkare och mer mottaglig för träningen nu. Det kändes bra idag iaf.
Ska test tävla lördagen den 6/9 på JSK serie omgång och se lite.

Tandläkaren var det med ja... Inga hål och mina tänder är jätte fina.. men ett annat problem har dykt upp så det blir tandhygienist för mig.. suck vilka tråkiga pengar. Men en till två gånger och sedan är det okej igen bara jag håller efter hemma.

Nu ska jag vila lite och mysa med min vän tattit. Han brukar snarka gott jämte min sida och jag likaså vid hans.

ps. håller tummarna hårt för min Daniel idag som kör sista tungpasset i knäböj idag inför Nordiska för seniorer den 30/8.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Både Peter och Roffe gjorde fina rundor idag (också) ju.



Om Svala vore i bättre form (än välstoppad falukorv) så kunde du fått träna passläggningar på henne. Hon är helt okomplicerad att rida pass på enligt Anna och Magnús Skúlason som tränade henne för 6 år sedan.

2008-08-18 @ 19:48:00
Postat av: Mia i Dala

Hej,

hoppas allt går bra med din nya hingst!

Våra ston verkar trivas bra och vi har börjat rida på dem lite smått.

Kom gärna förbi om du har tid o lust!

Mia

2008-08-20 @ 14:34:51
Postat av: Svar till Mia

Jo det gick bra med Kristall, har börjat rida honom lite lite grann också.. dock helt kravlöst!



Kommer gärna förbi!

Kanske under en Hinni kurs och kika lite...

Vilka datum har ni bokat honom?

Tänkte anmäla mig till Geysirs tävling också =)

Kram Anna

2008-08-21 @ 04:53:46
Postat av: Elin Persson

Roffe var dubbelnolla idag och tog silver!!!!

2008-08-21 @ 18:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0