Fredagen den 1/8-08


kl. 22.00

Idag har varit en lång men trivsam dag!

Började klockan halv sju och tränade tre hästar här hemma, bl.a. träningshästen Rodi. Han fick ta det lugnt på ridbanan idag med lite böja och svänga i skritt och tölt. Tölt på små små volter för att hitta traven. Efter en si så där 20 försök så travade han en långsida!!! Igår var han ännu duktigare då vi red ut ensamna för första gången. Såg några spöken, men tog det bara lugnt och sansat så löste det sig med tid och tålamod.

Sedan fortsatte jag min träningsrut upp till Lina. Började inte så jätte bra. Började på ridbanan med en ganska sur och avdankad Sól. Bestämde mig för att rent ut sagt SKITA i ridbanan och bara rida ut. Och vad fick jag för det?
En lösgjord, spänstig, lycklig och pigg Sól. Hon travade och töltade som ett rinnande vatten och det utan speciella krav på henne.

Två härliga träningshästar, kan en fredag bli bättre?

Ja det kunde bli grädde på moset också... Sol och bad på vätterstranden i tre timmar med Daniel. När vättern går att bada i (när den är tillräckligt varm) då är den lugnt Sveriges bästa sjö!

Sedan bar det av för ett styrke pass på JSK. Ska försöka satsta till J-SM för att kunna få försöka bli uttagen till Junior EM som går i Jönköping i år. Tuff och svettigt pass blev det, men åh vad jag älskar tuffa styrke pass!

Till mat blev det kina hämtning. Gott gott! Jag och mamma mockade och sedan hjälpte jag Daniel att städa hans bmw innuti (bäst jag skriver BMW för han e stolt som tuppen i en hönsgård, kanske ska skriva M5 med!!! haha) han ska ju till mantorp imån och den ska tydligen stå i någon utställnings kur eller liknande. Ja ja han får ju stå ut med mina häst ideer så jag får ju ta detta då!!

Nu ska jag krypa ner hos Daniel och titta på film!

Kram kram Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0