Torsdagen den 3/4-08 Vår, sedan snö.

kl. 19.00

Hur vädret ändras här kommer jag nog aldrig att riktigt vänja mig vid eller förstå. Jag somnade igar med en klar men mörk vårkväll och vaknade med dis och vinterdag.. Snopet värre!

Dagen rullade fint idag och vi var färdigtränade med alla hästar klockan 4 redan... Lite för tidigt, men det är bara att njuta för imån eller början av nästa vecka så kommer det 6 nya hästar.. varav en kom idag.

Jag har mycket tankar i huvudet nu och jag är lite allmänt seg deppig. Det kommer ju sådana peridoer också. Man kan väl koppla ihop det med när Daniel åkte kan jag tänka mig.

Sedan grubblar jag på Landsmót. Óli sa ju att jag kunde tävla där.. Men nu känns det väldigt långt borta när Dynur är borta från min planering. Men det kanske dyker upp något annat, vi får ju hoppas iaf!!
Sedan grubblar jag på om jag ska visa Snót själv eller om jag ska be Óli? Jag rider ju henne varje dag, men frågan är om mina nerver håller..?

Usch igår var det en häst som bet mig, en gång på båda armarna. Jag har STORA blåmärken... =( Det gör inte ont längre i alla fall!!

Nu luktar det härligt god mat från Inga Soleys matlagning. JAG ÄR HUNGRIG. Tror jag ska införa något nytt i min vardag: "Ha en färdig macka med mig ut i stallet efter lunchen" Energin bara går ur mig vid 4:a tiden och då är det ändå ca 2.5 timmar kvar av arbetsdagen... Hade varit gott med en macka då!!

Nu ska jag kila til maten som sagt!

Ha det gott!

Kram Anna

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du kvalat till LM redan??? Mmmm hemlängtan hade jag nog inte, tvärtom, men jag förstår att det är jobbig. Här hemma vann just HV Timrå 2-1, fick du mer hemlängtan nu?

2008-04-03 @ 21:57:07
URL: http://www.marklanda.dinstudio.se
Postat av: Lina

Hej Anna!

På min sista gård på Island (Dalbæ), sommaren 1989, skulle jag åka hem efter arbetet med fårslakten och var mentalt inställd på det. Men så bad familjen mig att stanna fram till jul och eftersom jag trivdes jättebra och inte hade något att göra hemma så sa jag naturligtvis ja direkt.

Men då kom hemlängtan också så där pang på! Har aldrig, varken förr eller senare, drabbats av detta, men den slog till med full kraft och det var jättetufft innan det släppte. För det släpper. Kan vara som en envis förkylning ungefär...man överlever!

2008-04-03 @ 22:14:16
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0