Tisdagen den 22/4-08 tänka INNAN och handla EFTER!

kl. 20.10

Idag.. igen... har jag lärt mig att: tänka innan och handla efter!

Jag blev ju så himla förälskad i Blakkur och är fortfarande. Men denna gången så är det inte bara en häst jag ska köpa.. Jag ska ju köpa en häst som har en framtid som tävlingshäst och kan gå långt RIKTIGT långt. Jag har ett mål och jag ska uppnå det...! Men till det behöver jag en riktigt bra häst..

Så jag har bestämt mig, tillsammans med Hinni att låta det ta tid. Jag ska titta på många mer hästar innan jag köper något. Försvinner en häst så kommer det en ny.. Det får ta tid och vara jobbigt.. så letandet fortsätter.

Hinni har lagt ut ett nät över sina kontakter på Island, så nu väntar vi på att det ska nappa. Och näst nästa helg så ska jag med Hinnis pappa (huvuddomare på landsmót sedan många år tillbaka) tillbaka till mina fyra favorit hstar och kolla läget... Jag känner att jag behöver hjälp för att göra ett bra beslut. Och vad kan vara bättre än min tränare och dennes pappa!?!?

Mycket tänkande är det men nu är jag inte förvirrad längre som jag var igår kväll. Då var det kris. Visste inte ut eller in. Men nu är allt bra igen!


Ute är det ett riktigt skumt väder.. Bergen som omringar gården är täckta av tjocka mörka moln som hänger tungt som ett täcke över bergstopparna. Ser lite spöklikt ut...

image77

Ni som känner mig!?!? Vem är denna hästen, SPÖKLIGT lik!?




image78

(de har samma pappa och är alltså halv syskon!! Samtidigt... har han samma mamma som mitt sto skuggadís, vilket gör dem till syskon, också!!!)

Under vårt rekstúr den 18 april...

image79



Nu säger jag godnatt för idag!

Kramar Anna



 


Kommentarer
Postat av: victoria ahlgren

Det låter som ett svårt men mycket klokt beslut Anna!

2008-04-23 @ 06:41:53
Postat av: Monika

Nej va häftigt! Att dom va syskon menar jag, kan ju inte va så stor chans att hitta! Har du sett några av Grevens avkommor då?

Kram

2008-04-23 @ 06:58:04
URL: http://monikastrand.blogg.se
Postat av: Monika svarar på din förra kommentar

Ja det är jag helt säker på att han kommer få, han kommer ju att få bo kvar hos sin favorit matte så han kommer att va så lycklig=)

Saknar dig också ska du veta, att när du kommer hem då ska vi ta igen allt=)

Kram

2008-04-23 @ 07:01:50
URL: http://monikastrand.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0