Söndagen den 13/4-08 Fint väder och glada djur!

kl. 19.15

Vaknade pigg kl halv 9 och gick då upp, innan klockan hade ringt, vilket är något ovanligt för att vara Anna. Jag ligger ALLTID tills klockan ringer + ett par minuter till.

Himlen var klarblå och det var fågelkvitter och ett par svanar som landat i forsen. På våren så landar det alltid ett par hundra svanar vid den delen av forsen som vi bor. Det har kommit ett par, men när de flesta har kommit så ska jag ta fotografier av dem och lägga in här.

Jag fodrade och allt flöt på, sedan gick jag faktiskt in och sov en stund för jag kände att jag verkligen behöver vila ut kroppen lite. Har haft känningar på någon form av infektion i kroppen och förhoppningsvis kan lite sömn göra att jag hinner stoppa att det bryter ut!!

Sov en stund, åt sedan och efter det så gick jag ut igen och städade stallarna och pysslade lite i stora stallet. Toge en härlig ridtur med Snót och Kolla. Vi red över bron vid forsen och sedan ut på det stora fältet i riktning mot bergen. Sedan brukar man få vända där för det är alltid stängt där. Men idag var det öppet så jag beslöt att utforska vägarna på andra sidan staketet och kullarna. Det var fin fint och mjuka härliga vägar som inbjöd till både snabb tölt och galopp. Alla tre var helt slut, allra minst jag då som åkte snålskjuts!! ;)

Nu sitter jag och väntar på att lasagnen i ugnen ska bli färdig och jag kan äta för jag är jätte hungrig nu efter arbete.
Ha det gott önskar Anna på ett vårfint Island!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0