Måndagen den 21/4-08 Jag tror jag har hittat honom...

...grevens ersättare.

Som många av er vet så är min älskade Greifi sjuk, Han är bättre nu i dagarna men hans lungor klarar dock inte den hårda träning som tävling, visning och avel kräver.

Så nu har jag oc´h min familj börjat letandet efter en ersättare till honom.

Hela helgen till bringade jag med att leta hingstar på södra Island och vilka hästar jag har tittat på och provridit. Särskilt en av dem.. Blakkur.

Nu skall det tänkas, pratas och ha huvudet kallt... Men jag tror tror att det är han, Blakkur!

Vädret fortsätter att vara vår och varmt och underbart häst tränande dag ut och dag in! Kan man ha det mycket bättre? Det som fattas mig är min familj.

Idag har jag och Daniel varit ihop i 3 år och 4 månader. Tänk vad tiden går snabbt. Känns som det var igår jag träffade honom.


Kram Anna


Kommentarer
Postat av: Monika

Vet att det känns svårt att behöva hitta en ersättare till fina greven, va ju inte riktigt så det skulle bli men hjälp va snygg han va, Blakkur!!

Kramar

2008-04-22 @ 06:15:22
URL: http://monikastrand.blogg.se
Postat av: Elin Persson

Varför inte leta efter Grevens ersättare i Sverige? En häst som är född utanför Island med betydligt mindre risk för eksem.

2008-04-22 @ 08:30:00
Postat av: Anna svarar Monika

Nej det var verkligen inte så det skulle bli.. :( Men så är livet och jag har ju försökt om och om igen att få honom ok men inte lyckats så nu har jag gett upp hoppet och kommer att använda honom endast till kul ridnng och mamma kommer rida honom mycket. Så han ska nog få ett värdigt liv ändå! Hoppas jag!
Åh vad jag saknar dig! Saknar ditt skratt och dina roliga kommentarer och allt vi har gemensamt!!! Samt att jag saknar våra FESTER!!!
KRAM

2008-04-22 @ 21:41:03
Postat av: Anna svarar Elin

Jag förstår din kommentar Elin men med så mycket kunskap om eksem det finns så är jag inte orolig.

Och de hästar som kommer från Island hem till mig skyddas väl. Utbudet av hästar är större på Island men jag har naturligtvis ögonen öppna för hästar utanför Island också, då jag inte bestämt mig hundra procent för Blakkur!

Tack för din förfrågan!

2008-04-22 @ 21:56:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0