Lördagen den 5/4-08 Leende!

kl. 20.00

Så har en hel dag som farmare, över! Jag är lite stolt över mig själv. jag jobbade egentligen inte idag men bestämde mig ändå för att gå upp 8 och sedan trampa iväg till fårhuset för att packa ull.

Jag vill ju att Óli ska visa Snót för mig, men jag vet ju inte riktigt vad han vill ha för det så då tänkte jag att jag kanske kan göra något i gengäld för honom så kanske han kunde visa Snót gratis. och visst gick det i verket, och det kunde ju inte vara annat än perfekt och slå ihop det med att packa ull nu när "Gunnar-fårklipparen" skulle komma och klippa Ólis 260 får! Så jag har packat ull, servat med får och sedan prövade jag faktiskt att klippa ett får... Uj uj vilken teknik det är att klippa ett får! Det ser ju så himmla lätt ut när han gjorde det... Men hur många tusen gånger har han inte gjort detta då!?
     Vet ni vad det allra roligaste är!? Att han BARA pratade isländska.. Inte ett ord engelska förstod han eller kunde prata. Så till slut gick det av bara farten och jag babblade på så gott jag kunde. Prata är jag ju bra på så det var bara att hitta lite ord som jag tyckte passade =) Och han verkade att förstå.
Men vad han INTE förstod var att jag inte klarar av att sortera orden när det går för fort så jag bad honom om och om igen att prata lite långsammare, vilket han aldrig gjorde så jag vet inte hur många gånger jag sa: "-Va?" För at få honom att säga samma mening flera gånger så att jag fick ett par försök på mig att sortera ut orden!

Sedan ringde Inga Soley mig och av bara farten så blev det isländska för hela slanten. Oj Oj oj vilken dag jag har haft!!! Lärt mig massor...

Och när man tror att det roliga är över, ja då finns det mer.....!

Klockan halv 7 lämnade jag fårhuset och sprang in för att byta kläder och sedan sadla Snót för en härlig ridtur med solen som sakta sakt försvann bakom bergen och gav ett härligt rosa-lila sken över himeln.
Heimir hängde med... På vägen hem så låg jag och Snót lite efter vi skrittade på.. Men så kände jag hur det började krypa i ryggen på henne, så jag kortade tyglarna och tog henne upp i tölt.. Men hon ville gå fortare och fortare och fortare. (Snót är annars den typen av häst som inte gör mer än behövligt) Så jag lät henne bara pinna på, glad över att hon bjöd helt av sig själv. Men så började Heimir tok galoppera framför mig och då bara slog det slint i huvudet på Snót och hon bara sköt iväg som ur en kanon... och i vilken gångart?????????

                                                         PASS - SÅKLART!!!!!!!!!

Oj vi bara flög fram!! Detta är andra gången jag lägger henne och bara andra gången som hon i sitt liv springer i pass under ryttare. Men Oj vad det gick denna gången. Tårarna rann på mig!! Om det bara var av vinden eller om det var glädje tårar också det vet jag faktiskt inte. men OJ vad lycklig jag var och ÄR!!!!!!!
Slutet var väl inte så gott för när jag sedan lät henne trava vägen hem så kände jag hur hon blev sne i framdelen.... NEJ!!!! Jo å då visst hade framskon sakta trillat av (de var alla fyra skor efter passen, jag kollade!!) Ja ja det gick inte illa åt hoven iaf så ajg får bara be Heimir sätta dit den i morgon igen!

Nu ska jag äta lite godis och sedan sova. Jag ska fodra hästarna imån och Heimir sköta fåren, jag tycker jag har gjort mitt i fårhuset denna veckan!!

Kramar Anna


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej Anna!
Fler som blivit tårögda av dagens ridtur! Vilken underbar upplevelse hon bjöd dig på. Skall bli kul att se fröken Snót när hon så småningom blir Väshultsbo.

2008-04-06 @ 00:19:32
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Anna svarar Lina

Ja det ska verkligen bli spännande att ta henne hem till väshult! Härligt vad hästar kan göra med ens hjärta!!

2008-04-06 @ 14:02:52
Postat av: Ninni

Hej,
Nej, vi äger inte Vaengur. Han står
numera i Danmark och ägs av Katulabo.

2008-04-08 @ 22:19:36
URL: http://www.marklanda.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0