Fredagen den 11/4-08 Vår!?!?

Kl. 20.10

Idag började dagen som vanligt med fodring av alla djuren, inkl. fåren nu när Oli inte är hemma. Fåren är ett tungt jobb.. Ett evigt släpande på denna tunga hö kärra. Men men vad gör man inte för självaste chefen när han ska fira sin frus födelsedag!?!?

Men jag hann "bara" rida tre unghästar och sedan ringde granngården Thingeyrar och frågade om vi ville komma med på Rextör. Ringde Oli och frågade om det var ok, visst var det de! Så vi bestämde klockan 2. Så Heimir och jag gjorde något väldigt ovanligt.. Vi åkte till Hólabak innan lunch! Och oj vad hästarna var fina idag. De var riktigt busiga men så roliga och duktiga!
Jag har ju en av hästarna på Hólabak som hrm har ett litet problem... Han sliter sig hela tiden från tyglarna när jag binder honom medan jag borstar. Han tog sönder två tyglar på två dagar. Så idag så satte jag på honom en stark grimma och band honom i kedjor.. hehe nu kunde han inte ta sig loss! Men stackars häst, han borde komma till Sveinsstadir för han behöver så mycket mer hantering än det han får just nu. 
    Han är en kanon häst att rida.. eller aa han är ingen barn häst direkt men han har så mjuka och fina steg och börjat tölta så smått! Hoppas han bättrar sig i hanteringen för jag vill inte att han ska sluta på slakthuset...

Väl hemma så väntade våra hungriga hästar som var riktigt besvärade över att vi faktiskt var en kvart sena... Så vi tog de arga blickarna på allvar och skyndade oss att sopa och sedan snabbt ge mat!

Sedan var det våran tur att äta, soppa med gott bröd!

...därefter bar det av med hästarna till Thingeyrar där Elisa och Nadine väntade och sedan tog vi lite kaffe och slog sedan ihop hästarna och bar oss iväg mot Sveinsstadir igen.

Jag red Inga Sóleys häst på dit vägen och sedan tog jag Snót, min prinsessa! Oj vad hon var fin idag. Så fin att Nadine sa: I REALLY THINK YOU CAN TAKE HER TO LANDSMÓT!!
Och planen är den att hon ska få över 8.15 i bedömningen och då kvala in till avelsklassen på landsmót, men allt hänger på hennes pass om den utvecklas mer för hon måste få minst 7.5 för den. Och sedan det andra problemet.. Hon slår sig själv ganska allvarligt ibland med bak hovarna på fram hovarna. Trots att jag alltid rider med skyddsboots. Heimir ska försöka ändra hennes bak hovar och se om det kan hjälpa henne. Hoppas det för när hon slår sig så gör det ju givetvis ont och så gör det i sin tur att hon inte vågar ta ut steget korrekt.. Hoppas hoppas hoppas att det kan fixas smidigt. Det kommer gå att fixas men risken är att det tar tid.

Sedan skulle Anna vara snäll och kolla så att alla vatten koppar verkligen fungerade nu när hästarna sprungit långt och länge i hyffsad värme.. Sista boxen... Skulle stänga dörren.. Men fingret kom visst emellan... AJ
usch det var den värsta smärtan jag kännt... Det var så jag mådde illa.. Heimir sa att jag var h elt vit i ansiktet och jag kände hur det suddades i ögonen på mig. Fingret svullnade på mindre än femton sekunder. och nu är det svart.. men tack och lov, smärtan gick över på två timmar!

Nu ska jag titta lite på Tv och förbereda mig på en hård arbetshelg.. hehe ne de e inte så hårt men det är ändå jobb!!!

Ha det gott!

Kommentarer
Postat av: Lina

Håller tummarna för Dig & Snót!

2008-04-12 @ 11:52:29
URL: http://linahallberg.blogg.se
Postat av: Lina igen

Förresten... här har varit vår i flera dagar, men imorse vaknade vi upp till vinter. Och nu är klockan snart 12 och det snöar fortfarande. Shit, hade tänkt att ta Saga & Tinna på långtur, men det går inte för snöklamparna...blä!

2008-04-12 @ 11:54:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0