Söndagen den 21/10

Idag vaknade jag tidigt och började träna hästar för att sedan kunna ha "resten" av dagen till att stöka lite med de ena och det tredje. Drömde mig bort till Island lite också....!

Red alla unghästarna idag och det gick jätte bra. Känns fortfarande som att jag ligger väldigt bra till för de 10 veckorna som jag har på mig, är nu inne i halvtid.

Öppnade vår första hösilage bal som någonsin funnits på vår gård! Det var jätte spännande. Hur nu en bal med massa vit plast kan vara spännande..? =S Lite nervöst var det också över att det inte skulle vara fint nog. Kan ju inte så mycket om varken hö- eller en-silage. Men det var ganska torrt och det luktade inte starkt, utan friskt. Man kunde doppa näsan i det liksom. Unghästarna älskade det.. Medan Mina fyra tyckte att det va lite skumt och tittade på mig precis som att, Vill Du att vi ska ÄTA det här??  Men jag får v'l växel köra lite så kanske de vänjer sig vid smaken!

Ska bada min vovve nu, han är jätte smutsig i pälsen. Så ska jag vinter klippa honom i morgon. Får dela upp klippningarna lite. Orkar helt enkelt inte stå en hel dag med små, kittlande hår som kryper längs med hela kroppen.

Sedan blir det att avsluta kvällen med att titta på Benni Lindals tränings dvd. Så himla fint gjord är den, och han är jätte duktig!

Bless! Anna



image7

Kommentarer
Postat av: Lina

Góða kvöld! Mikið er gaman að lesa i blogg þin! Ég er viss um að hross þin eru flótir að læra að eta súrhey. Hross okkar eru alveg vitlaus i súrhey. Bless!

2007-10-21 @ 20:41:57
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0