Fredagen den 26/10


21,15

Slö tittar på Idol samtidigt som jag sitter här, och samtidigt som jag packar.

Har haft på känn att allt varit föööör bra ett tag nu med unghästarna, så något negativt är nog på väg, och mycket riktigt idag kom det... SUCK

Hade skrittat greifi med en av unghästarna som handhäst, ställde in dem i boxen jämte varandra och började plocka in gerjor i sadel kammaren och då PANG! jag rusade ut och såg min dumma greven som hängt sig fast i den andres mule... Å när jag kom ut rusande så kastade sig greifi bakåt, UTAN att släppa taget om den andres mule.. Så det blev ett centimeter djupt jack från båda håll.. veterinär, sy, vila, MMMMM detta är VERKLIGEN mitt år detta.. Fråga mig något om skador och åkommor, JAG LOVAR att jag kan svara på det mesta nu! TACK!!!!

Som tur väl är så är det bra läkekött med god "blodtillströmmning" i mulen så det kommer läka fint och veterinären sydde ihop det JÄTTE fint! Nu ska det bara läka sen med lite päls över så kommer de inte märkas. Men greven åker i skamvrån ett tag nu.. tänker inte titta åt han GRRRR

Å som om detta inte vore nog, så började det brinna idag, I MITT HÅR!!!!! Va hos frissan och skulle bleka lite slingor sen kom det rök.. hmmm varifrån... UUUAAAAA det brinner I MITT HÅR.. Hallå HJÄLP!!! men det slutade bra och håret sitter kvar.. Puh

Nu ska jag gå å lägga mig så inget mer händer. Det räcker för idag liksom.

/Anna

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej Anna! Vilken otur du har med dina hästar. Hoppas såret på unghästen läker bra och att Grefi blir på bättre humör. Kunde inte låta bli att le när du skriver om ditt brinnande hår hos frissan. Låter lagom kul till helgens festligheter... Men jag har en massa isländska sagoböcker liggande på köksbordet nu, bara att komma och börja läsa!

2007-10-26 @ 22:13:49
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0