Fredagen den 19/10

Så hade det blivit fredag..

Kommer precis hem från Lina, där jag fått min förste lektion i Isländska! Jätte roligt. Men vi fattade ett gemensamt beslut, Nu är det Alfons Åberg som gäller =)

Ingen styrkelyftsträning idag, kände att det skulle bli för mycket för min kropp. Utan jag var hemma å strosade lite. Red två hästar. De två gick UNDERBART! Båda tog sina första stapplande tölt steg, KUL!!!

Röntgen bilder på Greifi visar, tyvärr COPD, eller som det också kallas, bronkit eller Kvickdrag. Veterinären sa att det finns inget mer de kan göra för honom på klinik utan nu är det astma medicin och slemlösande som gäller. Blir han inte bättre av detta så kommer han att få tölta upp i häst himeln.
Min älskade Greven hur kunde det sluta så här? Nej usch inga mer sådana tankar, nu ska jag blicka framåt och hoppas att astma medicinen gör under och att han kan leva ett lyckligt liv som familje häst och LYXridhäst!
Älskar honom så!

I morgon kommer "pudel-valpen-Cesar" och vill bli trimmad och fin till vintern, blir nog en gång till innan jul, får vi se till att göra honom riktigt stilig. Och mina egna gamlingar ska också få lite pälsvård i morgon. (Just nu ligger de tätt intill varandra och snarkar gott)

Jäsp! Nu får det bli natt för mig. 

Góða nótt 

Kommentarer
Postat av: Lina

Anna min! Það var gaman að fá þig i heimsokn igær kvöld! Ég vona að ég get læra þig að tala smá islenzku og að bækurna með Einari Àskell og Lotta verður goða kenslubaækur. Bless och sjáumst! Lin@

2007-10-20 @ 10:43:20
URL: http://linahallberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0